Teman pena..

Tuesday, August 23, 2011

Melaka Trip 10 - 13 Ogos 2011

Assalamualaikum
Salam Ramadhan
Salam Puasa ke 24 (tak silap la)
Salam 1 Malaysia
* tak lari menyebut salam 1 Malaysia tu, hehe

Lama tul mencari masa nak mengupdate sebenar nya
tapi bila da ada masa
kemalasan lak yg dtg..

so aku try gak ambik masa masa cm ni tuk menulis
curi masa

Well, hari aku nak story pasal my mission to Melaka
pada 10 hingga 13 hb Ogos



Bulan puasa ya
Well bukan lah misi ke sana disebabkan saje saje
suka ria ke apa
tapi atas misi misi yg perlu diselesaikan



Tak nak lah nnt ada orang mempersoalkan
walaupun sambil buat misi kita leh enjoy
bak peribahasa
Sambil menyelam minum air..
(betul ke ni)

So aku bergerak pada pagi 10hb tu..
malam sebelumnya aku bekerja, so memang tak tido terus shoot ke Melaka.
Oh ye, aku pergi bersama 4 org kawan ku, Acap, Nasa dan Mawi

So aku lah pandu bawak waja abg aku.
Nak bagi orang takut
kang apa jadi, kete tu , aku yg kena.
Aku memang takut bab tu,walaupun ko da hebat mana bawak kete tu
so its take time

Gerak around 10 am, ke shah alam dulu pick up mereka mereka ni, nasib baik semua da siap da
Then shoot ke Melaka dan sampai dalam pukul 1 cm tu.

So kitaorg duduk kat rumah lama yang kitaorang sewa dulu.
Ada lagi kawan kawan aku yg stay sana.
Lagipun rindu gila nak jumpa diaorg dan dengar kata umah tu da tak bising da cam dulu
Tu yang aku fikir nak datang leh wat kecoh

Dan ya
bila sampai kurang nmpk nya
tapi ada kami
YEAH!!!
da lama aku tak gelak gelak cam tu
walaupun penat sempat la melayan, borak borak jap..tapi yg pasti petang tu aku tido jap.
Petang tu , aku layan ngan dak dak ni masuk ke UiTM,menjenguk Pasar dalam
sambil tu konon nya nak tgk la junior junior baru dan juga junior aku sekali

Kehadiran aku diketahui juga oleh Ieya, Fira, Hamster, Adi semua
Tapi hanya melalui Fb dan SMS

So aku pun jengah lah jugak kat pasar,sebenarnya tak tahu nak makan apa
SEBAB!!
aku rase pening pening nak pengsan
Tido tak cukup nak ikutkan hari tu

So aku terserempak ngan Mira dan Odah
Aku terkejut dan tak tahu nak cakap apa
then dia org merajuk
serba salah jugak aku sebenarnya
pasal tak bgtahu diaorg,
bagi aku, aku nak secret secret je
pasal misi aku bukan tuk saje saje
misi aku nak cari umah sewa dan juga wat clearance.

( SORRY YE MIRA DAN ODAH) =((

So first day tu tuk relax jap, jumpa n lepak ngan dak dak ni..
Malam tu lepak kat kedai lendu
kata mereka 
TEH TARIK AIS SEDAP
memang pun! Manis!!!

* maaf gmbr ada yg tak terang dan bergegar, so maaf ye*
*kalo org yg menangkap ialah saya, so gmbr saya tu tak de la , hehe *











Time ni memang gelak je...mata ngantuk pun boleh jaga. 

So the next day
seawal 10 pagi, kitaorg gerak mencari rumah


first kawasan ialah taman cempaka
hmm rasa nya taman cempaka je yg kitaorg pegi
oh not , kat kawasan apartment kenanga pun ada
Nak cari tu susah tul
Rumah kosong berlambak
nak tahu sewa ke tak tu
yg sikit
Sabar je la.

Pada mula ada dpt rumah yg sebenarnya da jadi pejabat, so bukan umah sewa
ada jumpa umah yang da ada 2org duduk, dia nak tmbh sahaja
dan ada satu rumah ni yg memang telah berkenan sangat pada kitaorg

No 345, Jalan kat taman cempaka la
tak ingat alamat dia, tapi dekat ngan Petronas lama situ
rumah tu besar dan sesuai la jugak.

So kitaorg ingat da jumpa lah umah ni, so kitaorg head tu Dataran Pahlawan
aku nak shopping jap( itupun misi ok)
pasal da cakap da yg murah ak akan beli n yg best la
so aku jumpa la gak dua tiga helai baju
(da pakai pun, teruk la aku ni)

then pusing pusing sana, sebelum balik tu singgah jap di Pasar dekat Taman Cempaka dan Alor Gajah
asal dua kali
bukan melantak 
tapi
kat bazr cempaka tu tak de yang menarik

Buka pose tu aku ada janji ngan sofie , capik, izhar, aman dan shaf tuk berbuka. Mula mula tak tahu pun shaf ngan aman ada. ada tu, rasa macam terubat gak , pasal rindu nak jumpa. Nak jumpa semua dak SENCETRA.

So malam tu kita org lepak for a moment
Shaf ajak main bowling, so aku pun turut kan la
bukan sebab apa, pas ni bila lagi aku akan lepak ngan diaorg.
so aku bersama sofie, aman, shaf, adi dan juga capik.
selapas aku antar junior aku balik.
Aku shoot ke padang futsal pasal dak dak ni ada main futsal
aku tak main,
tak larat le, mata da tak tahan


So the next day
hari jumaat
disebabkan penat gile
semua bangun lepas sembahyang jumaat
maknanya
TAK PI SEMBAHYANG LA
hehe(jhtkan aku ni)

so hari ni kebanyakkannya, aku lepak lepak ngan budak budak
Buka Pose ari tu, aku buka bersama SENCETRA!!!
dpt lah jumpa izyan, mira, odah, afiq, ieya, wan yuki, mira arriani, sabreena halim, ekyn, fira reverse
(hope semua nama da disebut)
sorry tak de gmbr, pasal tak de sape ambik, =(

malam tu after jumpa budak budak ni,
so we have fun sikit
LAYAN NAFSU

KARAOKE!!!!
YEAH!!!












SERONOK, SUMPAH SERONOK
aku pun da lama tak karaoke
tu yg naik gian semua nya
but apa yg best dan kita suka
mesti seronoknya kan

apa la aku ni

well on the last day
seawal 11 pagi da grk balik
nak ikutkan malam sebelum tu balik kat kul 3 4 pagi

so, that its,
aku rasa ringkas kan
pasal mood malas tu dtg sekali
haihh susah nak mengkreatifkan diri kat sini

so, itu saja
insyaallah, nntkan lah VBlog saya nnt
kalo menjadi
aku ni pemalu sikit
tak pandai nak bercakap
kalo ada , ada la. hahaha

sekian
^_^








No comments:

Post a Comment