Teman pena..

Monday, August 15, 2011

long long time ago, baru sekarang aku update, hehe ^_^

Assalamualaikum
Salam Ramadhan dan Salam Perpaduan Ummah..
^_^

Apa khabar sahabat ku sekalian
fuhh, da lama jugak tak update blog ni

Sekarang ni, hanya dapat menjengah je
nak menaip nya, tidak

salah satu faktornya ialah
MALAS!!

memang susah nak update, kalo mood tak de
so bila malas tu jadi idea pun takde
(ni pun ada gak aura aura kemalasan tu, GIGIHKAN jugak ni)

second faktor
PENAT!!

Kerja waktu malam,
lagi lagi 12 jam kan
rasa rasanya cam mana
larat tak?
larat tu meme lee...
masalah nya, badan tu nak accept lak cam mana
so bila kita da penat 
dan juga nak update sambil layan customer
CONFIRM!!
idea tu nanti hilang...


So, aku try jugak ambik masa ni
*aku baru je habis shift, so before balik, aku puaskan diri ni ngan update something lu*

Kerana nak ikutkan bnyk bnda yg nak aku cite
tapi aku ringkas kan lah ye
nak ikutkan panjang panjang kang, bukan korang bace, mahu kang tengok gambar je
then gelak 
pasal ayat tak betul la apa la
huhu
sedey jap
(5minit)

okay!!
da muhasabah diri da.

Ok, first benda yang nak aku citer is
MY SECOND JOB selain AL-SAFA BISTRO

so benda ni part time je..
abg abg aku kebanyakan nya terlibat ngan perniagaan
ada yg kedai makan dan juga kedai alat tulis dan pejabat.
So , aku ditugaskan mencari beberapa orang pekerja bawahan
untuk menghantar flyers dari rumah ke rumah
RUMAH KE RUMAH YE!!!

so aku bersama 3 org kawan jiran aku yg baru form 3 dan form 5..
( hehe, aku kawan ngan dak dak kecik kira yg rapat, tapi tak bermakna yg besar aku tak rapat,ye )
*tapi lantak la, takkan bnda tu nak jadi masalahkan
(OKAY, kirin stop, ko nak emo ni kenapa?!!!)

so, aku sambung balik

Benda yang best buat kerja ini ialah apabila bertembung ngan rumah yang ada anjing mahupun anjing terlepas
Aku sendiri da merasa anjing terlepas dan kejar aku depan depan, nasib baik tuan dia ada dan dia just bising je. kalo tak aku mati
nak lari pun riso, tak lari kang nahas, cm mana?

kawan kawan aku ni lak ada yang kecut dan ada yang berlagak hebat
bila tgk gelagat diaorg konfem, nak gelak je

seperti gambar dibawah ini
ini sahaja yg aku dpt tangkap


ada dua kertas kat situ, satu flyer tuk RONA STATIONERIS, dan satu lagi tuk PEMUTIHAN( yg tuk PATI yang beum register tu)




Bayangkan, setengah rumah jarak jauh jauh, ada yg dekat, nak berjalan tau


Ni seorang ni, sampai sekolah pun kalo boleh dia nak bagi.


Bila umah da besar, tempat post box pun tak jumpa, hahha

So, benda ni aku terpaksa cover lebih kurang dari ss1,3,4,5, dan 7..
penat
kaki ni da naik goyang da
benda ni ambik masa 3 kali la
maknanya 3 hari je
Sempat buat dlm 2 minggu terakhir
so kena la pandai plan masa dan hari tu...huhu
buat benda ni petang dan malam aku kerja al-safa

nasib aku nak cari duit sikit
walaupun, kerja ni tak de la bnyk sgt
tapi org kata bntu la abg tu
^_^


Second blog is about
HARRY POTTER WITH AMMAR AND ARIFF

So, benda ni berlaku pada 20 july 2011
So ni lah antara pertemuan aku yang pertama kot
dengan Ammar dan Ariff dalam cuti ni
Opps silap, yang kedua.

So tempat yang ditujui ialah TROPICANA CITY MALL

tempat ni tak de la sehebat midvalley, the garden, pavilion,one utama or curve
tapi bagi aku, ini da cukup memadai

hope ammar dan ariff ok kat tempat tu
aku takut sial aku je kat situ...
*_*

So... nasib baik aku cuti pada hari tu
so aku cdg nak tido malam je terus
so , aku gigih tak tido
walaupun tertido kejap
dan bernasib baik jaga, kalo tidak aku memang da rosakkan plan ngan Ammar dan Ariff ni

so sampai di TROPICANA CITY MALL
so, sebab lapar
kitaorg serbu

KENNY RODGERS!!





Sangat kenyang ye makan kat kenny rodgers ni
so, apa yg kitaorang buat
selain gossip
cerita mengenai hidup di Universiti
mengenai Masterchef Australia 2
Mengenai Callum cute?? krik krik krik
Mengenai kawan kawan lain
Mengenai kawan di Singapore (DUUiiISHHH!!!!!)

haha

So after that tgk HARRY POTTER

so after that, pusing pusing jap dalam Tropicana dan lepak kat

TUTTI FRUTTI









Bila masa ni, kitaorang duk bincang mengenai ariff
n sebenarnya panjang nak citer, tapi aku pendekkan
DIA KENA BANGUN< GET UP!!!


so
pheeuuwww
akhirnya
itulah dua benda yang aku ingin kongsi, da lama da
baru sekarang dapat update.

Itupun ala kadar
so apa yang kurang
IM SORRY

Sekian
^_^





No comments:

Post a Comment