Teman pena..

Sunday, June 26, 2011

Perkampungan Tari Malaysia 2011 ( Malaysian Dance Village)

Jumaat lepas bersamaan dengan 24 Jun 2011
Malam itu
 ialah malam final MAHARAJA LAWAK 2011

dan

malam itu
Ada PERKAMPUNGAN TARI MALAYSIA
di Uitm Shah Alam

Kampus2 UiTM berentap malam tu

Malam itu pula aku kebetulan mendapat cuti.
Alhamdulillah, menjadi tanda fikir ku jugak ( tanda fikir? apa la perkataan aku ni)
samada nak tengok maharaja lawak dirumah atau ke shah alam nak tengok MDV ( Malaysian Dance Village)

so, aku cdg aku nak tengok MDV
walaupun aku tahu ramai akan pilih maharaja lawak
but dia ada ulangan nnt
MDV, NOO...

so, fikir balik, aku pergi seorang je..
aku ajak kawan sekolah ku, Ammar
tapi dia ada hal
so tak nak la kacau

then aku ajak senior aku, PJ..
hari tu pulak dia sedang bercuti
so mesej dia
dia kata 



so ada la teman, tak de la aku sesat kat dlm UiTM Shah Alam tu nanti
* walaupun tak besar mana, but pusing dia tu kadang kadang pening gak woooo

So, aku kena ambil dahulu PJ kat Damansara then baru gerak ke Shah Alam
well, byg kan pukul 6.30 gerak.
LDP, PJ, DAMANSARA
waktu waktu cm ni
org baru balik kerja
so traffic jam gila la.
(traffic jam pun boleh gila kan, hahaha)


Perghh, jam nya gmbr ni, aku pun tak sanggup nak lalui nya

so around 7 pm, aku sampai damansara ambik PJ
then lalu jalan lain, katanya jalan subang ke shah alam
nak lalu LDP balik, confirm jam teruk
so masuk lorong sini, belok sini, belok sana, U turn balik, so aroun 8.30 baru sampai UiTM shah alam.
Di Dewan Sri Budiman


Sungguh bernasib baik
kerana pertandingan belum bermula lagi

For Information

Melaka(SENCETRA)
tak dpt nak join
pasal last minit tahu tarikh
mereka busy ngan event sendiri
dan mereka semua memang busy

agak terkilan diaorg tak dpt join, kalo boleh nak tgk gak diaorg berentap
nak sokong diaorg.

so, MDV yang da masuk kali ke-2 ni
(nak ikut kan MDV pertama pun tak masuk pasal salah faham pasal yuran, terkilan gak la jugak bila fikir balik, pasal tu waktu aku handle SENCETRA, tapi aku tak nak bwk mereka, BODOH DAN SIALNYA AKU) 
Maafkan kirin, korang


so kali ni MDV hanya 5 kampus sahaja masuk

UITM SHAH ALAM ( POLISI)
UITM PENANG
UITM TERENGGANU
UITM PAHANG
UITM SABAH

walaupun sikit tapi saingan dia sengit
sumpah, aku sangat suka persembahan KREATIF diaorg
sangat kreatif gila
tergamam

bila tengok diaorg menari, aku sendiri rasa nak menari lagi,
tapi mungkin bukan masa aku lagi
maybe satu hari nnt
sedih lak aku, ish sudah kirin
OKAY!!!

hmmm
well, sabtu mlm tu baru lah majlis penutup bagi hadiah semua, tapi tak dpt nak dtg pasal aku da keje balik

so, here yg aku dengar dari FB ialah

sabah menang no.1 untuk kali ke-2
TAHNIAH SABAH
diaorng memang paling gempak
tak dpt nafikan
so kreatif
n asli diapun seronok tengok

well
tahniah gak pada PENANG
Muzzamil, hafiz, Iskandar, Iqbal, korang gempak la menari
first time masuk 
sudah menang 3 anugerah=

anugerah khas juri
anugerah busana asli terbaik
anugerah harapan


TAHNIAH SABAH!!


INILAH DIA PESERTA MDV


bila tengok mereka menari aku pun nak menari
huhu
SEKIAN
^_^






No comments:

Post a Comment