Teman pena..

Thursday, June 30, 2011

Kirin.. =((

Ada tika detik masa nya,
Aku akan menjadi tak tentu hala
menjadi org tengah
hanya mampu mendengar
melihat
tetapi untuk membantu
siapa lah aku
insan yg kerdil dan jauh dari sudut matang nya

aku keseorangan
tanpa sokongan mahupun teman disebelah ku
untuk aku bantu
agar semua nya jernih sediakala

Keadaan metafora yang berlaku disekeliling aku sekarang
menjerat aku sendiri
jika aku penting kan diri
maknanya aku merosakkan segalanya
jika aku berpihak di sebelah tangan
maka aku akan menaikkan lagi amarah dlm pergelutan yg sepi ini

melihat benda baik
aku senyum puas... suka
tapi sudut hatiku
menangis
ingin aku titiskan air mata, jika itu adalah caranya
kerana tika aku dlm kekeliruan ini
aku kerinduan dlm pertanyaan

sumpah,
pertanyaan ini tiada jawapan nya
hanya mendatangkan syak wasangka yg bukan bukan
sebab itu, aku jauhkan nya
tapi aku merana

kenapa saat ini
kenapa aku
kenapa aku terjerat ditengah ini
kenapa aku yg mengetahui perkara ini

ku harapkan ada teman tuk ku bercerita
teman tuk ku ceria bersama
teman yg aku percaya
kerana
masanya akan tiba
dan pasti aku tak tahu cm mana nak tempuhi benda ini nanti

SEkiaN..

No comments:

Post a Comment