Teman pena..

Thursday, June 23, 2011

Hobi ku satu masa dulu bersama De Art Family

Assalamualaikum


warkah kali ni, aku nak mencerita kan satu lagi kisah lama ku
sebuah hobi, 
minat aku bersama kawan kawan sekolah ku
kawan kawan kreatif ku


hmm, apakah hobi tersebut?


mungkin jarang anda akan dengar hobi macam ni di buat oleh lelaki
memang lain dari yg lain
tapi jangan lah anggap hobi ini hanya lah lelaki lembut yang buat


tak paham betul aku pemikiran orang zaman sekarang
buat benda yg perempuan buat adalah lelaki lembut
menari tradisional ke , dikatanya lelaki lembut atau songsang


masih ada lagi pemikiran bodoh cm tu
ingat da tak de da,haihhh


well, da la, cukup dgn nak lepas kan rasa tak puas hati aku tu, stop it kirin, 


well, sambung balik
apa dia hobi tu kirin??


jangan digelak pula ya
well , jarang orang akan tengok lelaki yang suka buat KAD SENDIRI
HOME MADE CARD atau HANDMADE CARD, hehehe


yes it true
aku, bersama sahabat ART CLUB a.k.a De ART Club
ammar, ashok, fahmi, syazwan, kavi, george, megat, ariff, siva also, i think...
(ada tak aku tertinggal sape sape?,hmmm )


inilah rakan rakan kreatif ku




cam mana leh lak terlibat lak nak wat kad ni haaa....


semua nya start kerana kami ada seorang ibu disekolah
dimana kami ada seorang ibu kandung dirumah
sama lah disekolah
dialah ibu kami
PN SUHAIBAH




satu satunya kaum ibu yang sama dlm kedua dua gambar ini, itulah ibu kami, mama su.

Disebabkan dia ialah cikgu yg paling kami rapat,
ibu kepada kami disekolah

so, kitaorg takkan lari dari membuat kad untuk
hari guru, hari ibu , hari lahir

seperti kata mama su

"kad kad dari anda semua lagi berharga dari kad yg anda beli"


lebih kurang macam ini la ayat dia


so, i want to show u my idea , my kreativiti of kad.








kad dlm gmbr last ni, bukan kad yg mungkin korang ingat kecik, sebenarnya tu yg besar, size lebih kurang 2A4 paper melintang.

Hmm, bukan nak kata aku ni bagus pun, but okay la
aku suka tengok kawan kawan aku yang lain buat kad
sangat kreatif dan cantik
hanya aku tak dapat nak tunjukkan je
=(

kawan ku ammar, dia nya kreatviti sangat menarik, dia boleh buat sesuatu yg nampak pack tapi bila kita lihat, ia sgt teratur dan cantik, 

kalo aku hanya suka main menggunakan abstrak abstrak, corak yg ttap cm ni sahaja, tapi ammar dia boleh ubahnya, menjadi lebih padat.

syazwan, aku pernah tgk sebuah kad kasut tumit tinggi, dan ia sangat cantik dan kemas.

mcm mcm lagi, ada yang mneggunakan unsur kain, surprise dan mcm mcm la.

yes, aku dpt satu gmbr ini

TADAAAA!!!




rindunyaa!!!
memori semua ni
ok, kalo anda perasan, ada satu tumit kaki kat situ
tak silap itu syazwan punya 
ada kad yg berbentuk hadiah, itu lah ammar dan syazwan punya
belah kiri sekali yang paling panjang, itu megat punya
belang biru hitam , itulah ammar punya
aku punya ialah seperti gmbr yg terawal atas tu


nampak kan
kreativiti mereka
sangat menarik




mungkin kah satu masa nnt, kita dpt bertemu semua nya dengan keadaan semua bwk kad rekaan masing masing lagi


dulu aku pernah mengimpikan sebuah kedai dimana, semuanya aku menjual kad kad buatan sendiri yang dibuat bersama kawan kawan ku 


^_^


sekian

No comments:

Post a Comment