Teman pena..

Monday, June 6, 2011

Kirin cakap pasal Program Realiti, Haaa apa lagi tu kirin ^_^



Alhamdulillah
Diberi limpah kurnia nya
kesihatan dan kekuatan mental dan fizikal pada diri ini
 dapat juga aku meneruskan hidup dan berkarya

hehe

apa topik nak aku cakap cakap ni
haaaa

aku ada sekali tu terdengar abang aku cakap

" Artis sekarang ni tumbuh bak mi segera kerana terlalu banyak sangat program realiti yang memberikan kemudahan kepada artis baru tuk belajar"

betul jugak tu..
sekarang ni berlambak sangat

antaranya lah





Mentor sekarang telah masuk ke musim 5

Akademi Fantasia telah masuk ke musim terakhir, musim 9 (akhir ke?)

One In A Million, ada dulu 2 musim, kemudian senyap

sama kepada Malaysian Idol


Semua ni ada satu persamaan

apa dia?
CUBA TEKA?



hmmmm....

5




4





3





2






1






0


JAWAPANNYA



Anda Faham?

Biasa lah, benda ni memang logik lah, nak mengharapkan sponsor kadang susah nak dapat, dan mostly management mestilah nak cari keuntungan kalo boleh kan.

well persamaan nya, kalo nak menang kena lah tarik penonton semua untuk mengundi
lagi banyak undian , lagi lah boleh menang
dan lagi kaya lah management.

tapi bukan tu aku nak cite

yang pasti kepada topik asalnya

Program realiti berlambak sekarang

tu yg nak diperkatakan ni.


Bagi aku lah
Pendapat aku

Akademi Fantasia sekarang da macam kekurangan idea
kita tahu dia banyak dengan kejutan dia
Ada masa nya kejutan dia sangat menarik tapi ada masanya kejutan dia mcm tak logik

tapi sekarang ni 
kata dia last musim
so rasa rasanya betul ke last musim?
hmm

well, betul jugak, kalo AF da stop , lepas ni seakan dunia anda tanpa AF
hahaa
dan bagi aku lah
Aku tak tahu macam mana dia buat pemilihan pelajar, kerana sepatutnya, dia cari yang benar benar talented, benar nak belajar, jgn lah ambik atas sebab lain. tu yg kadang kadang ada undi simpati semua

bila kita tengok konsert, pelajar dia macam apa apa entah
tak menarik, yg menarik sikit sikit

AF9 ni contoh dia la
bila ada Operasi Masuk tu, barulah nampak sape yg OK dan sape KO.

Mentor
I LIKE THE WAY FORMAT MENTOR

bila kita lihat, dia tidak ambil 100 percent atas pengundi, dia masih ada juri awam, juri professional dan pengundi luar

baru lah macam fair
Persembahan mereka akan dinilai Sehabis mungkin,komen lah macam mana pun, kerana ia setimpal dengan apa yg dia bakal peroleh.

Lagi satu, protege
(betul ke ejaan ni, kang ada lak yg wat taik) 
salah tu maaf la, saya ni bodoh sikit
(hahaa aku ni nak ngamuk ngamuk lak kat sini, adoyaiii, hahahaa)

bila dipilih sendiri oleh mentor 
baru lah nampak kesungguhan pada mentor
biar mentor cari anak murid sendiri
so dia nak ajar macam mana pun
tak kisah pasal nak marah ke apa
kerana
anda pegi audition ikut mentor tu
dan itu menunjukkan anda da bersungguh
dan bila mentor da pilih, maknanya anda kena lah komited

baru la betul




"WAH KIRIN, LEBIH PADA MENTOR LAK"

eh bukan itu yang dimaksudkan
aku suka tengok semuanya
lagi lagi AF
favorite tu

tapi dari segi cara penilaian aku berpihak pada mentor
kerana sekarang ni artis baru makin berlambak, tapi artis baru berkualiti
ada banyak ke?


hmmm
renungkan sekejap, kalo nak la
hahaha

sekian
^_^





No comments:

Post a Comment