Teman pena..

Sunday, May 29, 2011

Ko ni suka bagi alasan kan kirin!!!

Sekarang ni aku berada di Al-Safa Bistro
tengah keje but org tak de, so relax jap
kita online
hehe


kul 6 lebih busy balik
well, semuaorg selalu mesti pernah melakukannya perkara ini, sedangkan aku pun pernah. AKU LAGI BANYAK. Perkara ni orang tak pernah buat dalam seumur hidup dia walau sekali, gempak la. kita ambik je budak umur dari 7 tahun ke atas je, Bawah tu kira macam baik lagi.
"PERKARA APA NYA KIRIN, CECITE CECITE CECITE"



haaaaa, nak cite la ni, sabow le
Perkaranya ialah MENIPU.
So tak nak la aku cakap pasal tipu sunat, tipu wajib, tipu makruh, tipu wajibalhunnah semua tu...
yang janji korang tahu tipu ni apa.

so yes , aku ngaku, aku ni selalu gak menipu, Menipu sunat, tipu wajib, tipu bebenor, tipu jaga hati dan macam macam jenis tipu.

Bila kita tipu seseorang tu, bila dia da percaya, kadang orang yang menipu ni akan dapat rasa PUAS, rasa SERBA SALAH, rasa NIKMAT dunia, rasa DOSA. mcm mcm lah rasa.

Menipu akan berlaku macam macam cara dan semua nya atas ada sebab masing masing.

betul kan?

Menipu dia akan telibat ngan rasa kejujuran dan kepercayaan. (tak silap aku lah)

Tipu dan jujur ni tak lari, dia berlawanan je tu.
ada situasi di mana bila kita menipu atas sebab menjaga pihak tersebut, kerana bila jujur ia akan menyebabkan permasalahan.
ada situasi dimana dia terpaksa menipu kerana bila dia jujur orang akan anggap seperti dia menipu jugak( cm mana tu)

mcm mcm la lagi situasi
tipu ni jugak bawak kepada alasan , kerana kita akan bagi sebab, alasan dalam menipu

"apa yg ko nak ckp kan ni kirin"


apa yang ingin aku perkatakan
bagi pendapat aku
ada masa nya apa sekali pun situasi dan sebab kita, aku rasa ia telah menyebabkan orang hilang kepercayaan kita pada orang itu.

senang maksud aku
ada masa aku aku menipu bukan sebab saje saje
tapi atas sebab yang sukar diterangkan.
ada masa nya aku menipu bukan sebab benci ngan kau
tapi atas sebab yang kau sendiri akan membenci aku
walaupun aku tahu, bila aku menipu
aku menipu pada ALLAH
aku menipu pada diri sendiri
dan aku juga menipu pada orang lain

kalau aku kata aku happy, biarlah orang anggap aku happy
jasad dan hati aku lain lain..sukar nak aku satukan.
luar happy dalam hancur

dan aku tahu bila aku bagi alasan
orang akan anggap aku banyak bagi alasan, menipu, berat sebelah, dan macam macam lagi

aku tahu...
tak perlu cakap pada aku
aku akan tahu

konklusi aku
cakap je lah. aku terima semua nya
marah lah
pergunakan lah aku
belasah la kalo kau nak

aku terima
kerana terangan tidak lagi cukup sebagai asas kepercayaan
dan jika ingin kau bandingkan
silakan
aku terima ngan senyuman




sekian

No comments:

Post a Comment