Teman pena..

Tuesday, May 24, 2011

Chinesse, Sabah, Korean ???

SITUASI 1


" Nak tanya sikit boleh tak?"
" Ye??"
"Awak chinesse ke Melayu?"
"oh, saya melayu"
"Oh ada mix chinesse ye?"
"hmm tak de la, melayu la."
" ye ke, saya pun ada mix sikit ngan chinese"
"oo yg saya tahu saya ada bugis sikit belah moyang saya"
"bugis,ooo ye la bugis ada chinesse look sikit, tapi tak de ke parents ke yg mix, ayah ke.."
"ayah saya kelantan.."
"oo kelantan pun ada mix chinese"
"oooo..."(dlm hati- YE KE???)


SITUASI 2

" order sir?"
"hmm, can i ask u something"
"yes..?"
" hmm are u chinese or malay"
"oh, hahahaa im malay"
"owh ok"
=)

SITUASI 3

" sape tauke sini"
" dia da balik da"
"owh, so ni bukan mamak punya ke"
"hmm  malay punya, tapi cawangan la"
"ooo pekerja semua  india ek?"
"yup"
"owh awak dari mana"
"hahaha, saya sini la"
"owh, ingat awak sabah"
"owh, haha tak la, saya  melayu"

assalamualaikum
tu baru je mukadimah

haaa ni isi penting dia
hmmm
actually, benda ni dari sekolah lagi aku dah pernah kena, so cam lama lama tak kisah la

aku sehingga sekarang, tertanya tanya dekat depan cermin, dekat semua cermin dlm rumah aku tu, mana mana pun boleh asalkan cermin, cermin besar ke, kecik ke, bulat ke empat segi ke ( Okay, sumpah ko da melalut da ni)

"tang mana nya cina aku ni"

aku pun masih mencari tang mana CINA tu? tang mana SABAH tu? tang mana Korean tu?(ahakss, perasan korea lak) ^_^

so bila dibandingkan muka aku ni (tgk kat atas blog ni , gambar aku ngan pelanduk tu, ahakss) ngan gambar bwh ni 

hahaa, aku main ambik je gmbr sape yg pasti dia kata ni la muka cina, hehee =P

tang mana china tu? so lepas ditilik, di belek, di zoom in dan zoom out, akhirnya
aku rasa laaa, hmm
tang mata kot, pasal aku ni mata sepet,
WAWAWAWAWA


hahhaa so mata kiri aku kot, sepet, wawawa, kecik sikit dari sebelahnya
so nak wat cm mana aku memang cam ni
hehehe

then belek lagi ngan gambar muka sabah lak

JENG JENG JENG

STACY - TERLEBIH SUDAH
hahaa, aku nak banding ngan artis je, haha
so bila banding kan sabah
mungkin orang kata aku sabah pasal aku putih kot,n sepet sepet aku ada ke sabah sikit kot.

dekat sekolah orang kata aku cina,
tapi kat uitm, orang kata aku cm sabah, bumiputra. 
haihhh ^_^

so dengan mengada ngada nya aku cuba banding lak ngan Korean!!


TADA!!
Chaya tak, hahaa Donghae, (favorite korean artist yg aku minat la kat dlm super junior)

wah ko kirin, gmbr nak yg letop letop je
jwpn aku: MESTI LA, hahaha
(nmpk sgt kepala aku da ting tong)

so my list is:
sepet CHECK
putih CHECK
korean look TEETTT

hahaa, memang tak la aku korean look, aku bukan kaki korean sgt, sikit sikit leh laa, tak de la terlalu obses, haha


KONKLUSI KIRIN:

so, saya cuba conclude kan bahawasanya saya berkemungkinan memang ada chineese look or sabah look or korean look, tapi saya tak pasti belah mana la. dan saya terima ia sebagai satu positif dan juga kelebihan(mungkin) untuk saya.

Yang pasti bagi saya, saya ialah berbangsa melayu dan beragama islam.
^_^



2 comments:

  1. kalau bukan sabah...then asal mane?? i pon ingat sabah gak *_*

    ReplyDelete
  2. haha, i org pj je, org selangor, drh org kl, hhahaa

    ReplyDelete