Teman pena..

Wednesday, July 13, 2011

Suatu ketika kirin dan kini..

aku 
mungkin 
seorang yang sangat bodoh
seorang yang cepat percaya pada seseorang
seorang yang cepat ditipu
seorang yang sgt lembut hatinya
(lembut hati ya, bukan lembut tu, HARAP MAKLUM!)

Dulu pernah aku kenal dia
rapat dia
berkawan sama sama
belajar sama sama
memang sangat rapat
kenal pun baru setahun jagung
mungkin tak sampai pun
ia berlaku amat pantas
pertalian kami seperti sebuah keluarga
adik beradik

berkongsi kisah hidup
membantu antara satu sama lain
memang amat rapat
overnight pun pernah bersama
itu juga overnite pertama dlm hidup aku waktu tu
aku ingat lagi sampai sekarang

tapi..
ada satu masa
mungkin itu lah masanya
kami tak rapat lagi
salah aku?
salah dia?
entah lah
yang pasti
mungkin takdir hidup masing masing mengikut aliran hidup masing masing

penerimaan?
awalnya sukar
menyalahkan tak tentu pasal
otak cetek
mungkin waktu itu adalah 
saat saat 
KEBODOHAN disitu
lama kelamaan
aku terima
dan aku jalan dengan hidup ku sendiri

kawan?
masih 
tapi 
bukan lagi seperti dulu

hidup aku selesa dan tenang waktu itu
mungkin terlibat masalah yang lain
tapi dia
aku 0:0
seri...

sehingga sekarang
adakah aku semakin rapat semula?
diri ku pernah bertanya berkali kali

benar, 
bantu lah sesama kawan
panggilan dia pada waktu itu
amat mengejutkan aku

disebab kan itu
aku ngan dia kembali rapat
kalo dulu aku tak pernah risao 
apa pun akan jadi pada dia
akulah org tengah
aku lah org yang tak ambik port
aku lah yang last ambik tahu atau dpt tahu


bukan meminta
bukan memohon
bukan suka
bukan gembira
tapi
ia mungkin kebetulan

kami berkawan semula
harap ia adalah ikhlas

sekian
^_^

No comments:

Post a Comment