Teman pena..

Friday, July 22, 2011

Kirin...CINTA...hmmm...

Asalamualaikum

Aku selama ni hanya sebagai pemerhati sahaja
nak kata berpengalaman
belum lagi...

melihat kawan kawan ku
kadang kadang
membawa kepada
kita juga
Kadang kadang aku nak juga marasai saat saat itu
saat bersama
perasaan itu
hati itu
yang
bernama
CINTA.


mesti best kan?
bila agaknya...

siapa aku nak bercakap mengenai cinta
aku ni zero dlm cinta
kalo ada pun mungkin 1 peratus, mungkin
rakan rakan ku
sudah dua tahun dalam perhubungan
dua bulan lebih pun ada
setahun pun ada
seronok melihat mereka
sedangkan aku masih disini
keseorangan
workoholic
mungkinkah?

tapi dalam cinta itu sendiri tak semestinya indah sahaja
adakala nya ada pahit nya
masin nya
tawarnya
mungkin saat itu saat kenal satu sama lain, mengeratkan lagi hubungan itu
ada masanya tolak ansur la disitu

tapi ada masa nya saat saat indah yg kita cuba bina, kdg kdg nya runtuh juga
salahkan siapa pada waktu itu
terletak pada perkara yg berlaku dan kisah masing masing
siapa aku nak menyalahkan pada laki sahaja mahupun perempuan sahaja

tapi bila saat aku melihat rakan rakan ku yg telah lemah disebabkan cinta diseparuh jalan
betapa kuatnya cinta itu
kuatnya kasih sayang itu
benda itu kadang boleh membawa kepada saat saat depress yang sgt hebat
memang benar
bnyk yg telah kita taburkan
setengah org masa...
masa bersama kawan kurang hanya tuk bersama yg tersayang
setengah org duit
sanggup mengikat perut untuk pastikan yg tersayang selamat
setengah org kasih sayang
sanggup menghiraukan keluarga mahupun kawan, lebih mengambil berat mengenai tersayang

bila aku melihat reaksi kawan ku
ada yg geram,putus asa, tidak menyerah kalah kerana menganggap sinar itu masih ada lagi.

ia membuatkan aku berfikir, merenung malah membuat kan aku teringin juga
jika ada nanti, pasti aku akan jaga dia sebaik yang mungkin
biarlah cinta itu akan kekal tuk selamanya
dan mengharapkan ia adalah cinta yang ikhlas

amin


sekian 
^_^

2 comments:

  1. pergh terasa la siot.. haha syial la... haha

    ReplyDelete
  2. ASAL LAK NAK TERASA...AKU TAK KATA APE APE PUN...

    ReplyDelete