Teman pena..

Sunday, July 3, 2011

Kirin pasal Degree, Jengka, Melaka , Shah Alam, Entah laa...

Semakan keputusan jaya bagi Program Penerapan ke Program Ijazah Sarjana Muda boleh disemak mulai 1 Julai 2011 jam 2.00 petang. Program Penerapan yang terlibat adalah.
  • Penerapan Semester Akhir Diploma UiTM/Kolej Bersekutu UiTM
  • Penerapan Pelajar Asasi UiTM/Trek Pantas UiTM (kecuali Diploma Perakaunan Trek Pantas)
  • Lepasan Diploma UiTM (Program Perubatan, Pergigian dan Farmasi)

Berdebar rasa nya bila dapat tahu keputusan degree akan keluar, disangkakan dahulu pertengahan julai, tapi awal pulak. Benda ni pun aku tahu atas sebab kawan ku Ammar yg bagitahu. Kalo tak aku tak tahu apa apa langsung.

Dalam kepala ku waktu tu, hanya lah SHAH ALAM atau MELAKA
walaupun ada sikit terdetik ke tempat lain, DUNGUN

Bila nak check result tu, nak ikutkan ada tanda tanda suspen yang menyebabkan aku check sgt lambat
  • kuar mulanya pada 30 jun, bila nak check pautan nya tiba tiba tutup dan dibuka pada 1 julai pula
  • syad nak try tengok pada 30 jun tu,tak dpt pasal pautan da tutup
  • pada 1 julai, aku check lmbt (broadband da tak de, so kena check kat al-safa=Unifi kot)
  • aku nak check awal, tapi internet tak de dan aku tgh sedap beradu, BEST!!
  • Aku dpt tahu yang aku dapat tempat tu pun Acap bgtahu kerana Syad yg tahu. TERKEJUT??? rasa nya cm mana? konfem la terkejut

SO bila aku CHeCK =


Bila aku pergi tengok ngan kepala mata mulut ku sendiri 




Sukacita dimaklumkan bahawa anda ditawarkan tempat untuk mengikuti program di UiTM:
Program:(AC220)Sepenuh Masa
SARJANA MUDA PERAKAUNAN (KEPUJIAN)
FAKULTI PERAKAUNAN
Semester:Semester 1 2011/2012
Kampus:C-UiTM Kampus Jengka
UITM KAMPUS JENGKA
LINTASAN SEMARAK, 26400 BDR PUSAT JENGKA, PAHANG




Tergamam sekejap!!!


memang terkejut




Firstly aku bersyukur sangat pasal aku dapat course yg aku mintak ( tapi nak kata course yg aku minat tu tak la kot) 


tapi bila aku tengok tempat , aku jadi teramat laa down dan serabut sekejap.
aku kerja mlm tu, so ia agak mengganggu kerja aku, nak demam pun ada malam tu




SO, KIRIN. KO NAK TERIMA GAK??


well, aku terima course tu, but tempat, location..hmmm biar ak bincang habis dulu ngan parents aku
lagi pun, PARENTS aku nak aku duk shah alam gak
aku faham situasi tu, tetapi sehingga kan paksa dapatkan sangat menjadikan aku sangat geram dan takut. Kerisauan aku tidak dpt membawa course tu dan aku tak dpt kebebasan aku nak buat apa, semua perkara akan diawasi, apa guna ambik degree mcm tu??!


aku amat tak selesa keadaan cm ni, walaupun aku berserah sama ada aku bole dpt ditukarkan ke shah alam atau melaka, aku pasti da ada hala tuju untuk kedua dua tempat tu.


sekarang ni?
hanya menunggu


keputusan rasmi?
nanti aku bagitahu




sekian...

5 comments:

  1. emmm x sangak dapat kat jengka.. jauh kan wak... macam ne keputusan wak fikir lah dalam2 ek... try buat rayuan kat uitm shah alam... insyaallah dapat tukar kan...

    ReplyDelete
  2. thank u fizi...itu lah sebaik boleh yg sedang saya fikirkan...

    ReplyDelete
  3. jengka pom okayy gak, sedang membangun kan..

    ReplyDelete
  4. uitm jengka best!!! memang lah hutan kan, tapi u will love it!!! eerr, well, lain org lain pendapat, but for me, i as uitm jengka student, jengka is the best! (not the best, but still best) =D

    ReplyDelete
  5. saya pon dpt jengka dftr 2 jun 2012

    ReplyDelete