Teman pena..

Monday, July 11, 2011

bye Jengka, Hello to Shah Alam ? , Hello Melaka !!

Assalamualaikumwarahmatullahiwabarokatuh...
alhamdulillah

Salam 1 Malaysia
Salam pembuka kata
 Salam Pembuka Karya
 Salam Sahabat
 Salam Warga blogger sekalian..

Sedang aku sibuk sibuk ni(sibuk ke?) dengan masa yg agak terhad kerana masa aku hanya pada keje dan tido dan menguruskan hal di rumah.

so, aku mencari masa ini dimana aku dlm keadaan penat, otak tak dpt nak beroperasi sgt, ngantuk untuk ku isi lagi blog ku ini yg tak seberapa ini...

well, apa yg ingin aku isi kali ni
hmm

oh ye seperti mana yg korg ada baca sebelum ini

aku telah ditawarkan study DEGREE in ACCOUNTANCY di UiTM JENGKA PAHANG.

dan semestinya ia memang mengacau bilaukan aku( ada ke ayat yg cm ni, hahaa hentam saje la)

Kenapa ko tak stay je kat Jengka tu?


hmmm, rasa rasa nya nak ke aku stay ek, well dpt tahu je dulu memang aku jadi biul sgt( biul? , ada ke ayat cm ni),hmmm maksud aku konfius dan blur. hmm cm tu la maksud aku.

Lagipun jauh, yeah, org kata adventure la sikit duk jauh jauh, baru la dpt merasa benda baru, tapi bagi aku kenapa ia perlu ke dalam pedalaman sangat, oh man!!! tu je the problem...hmmm( masalah ke tu)

Benda lain ialah, my parents pun tak suka jauh jauh, dia kalo boleh nak SHAH ALAM.



So, pilihan ku at first time is MELAKA, my parent is SHAH ALAM.
cm mana sekalipun, my parents say
" KIRIN, DPTKAN SHAH ALAM GAK"

sebenarnya agak memberontak jugak la. mula mula for me, shah alam is like HELL..bukan Uitm Shah alam tu hell, tapi aku rasa life aku maybe akan jadi hell. 

So memberontak pada peringkat awalnya, tak tipu..tapi ia akhirnya menjadikan aku mula untuk menerima shah alam
org kata, Try to take the positif side, so aku cuba dan aku mula merancang perjalanan hidup aku tu nnt.

Walaupun telah dirancang, kekeliruan tu tetap ada apa bila syarat di Shah Alam mesti la CGPA 3.6 above

(contoh sahaja ye, ni bukan aku punya laa)

So harapan ke MELAKA tu CERAH!!!

Yeah, boleh katakan mcm tu
tapi my heart have been to shah alam
kalo ada portion nya 60:40 da
konfius tu tetap ada

mcm mcm cara aku cuba nak dptkan keputusan muktamad aku
post di FACEBOOK
tanya mana patut aku pergi
Tanya AMMAR
Tanya Faraheen
Tanya Lecturer aku
Pn Nurul
Sir Ariff

dan aku tak dpt gak kata putus
kerana org kata baik lah kita ikut pilihan keluarga
mungkin ada berkat nya

So aku rasa on that time aku da dpt kata putus aku

Tiba tiba!!

" KIRIN, sekarang ni papa da ...."
TETTT, malas aku nak wat dialog, biarlah RAHSIA
bak lagu siti nurhaliza

kesimpulan dari ayah ku ialah

SHAH ALAM must be 3.6 above, bole masukkan tapi peluang tu tak sure
Pressure an maybe can be moral down nnt

KONKLUSINYA

parent aku kata
AKU KE MELAKA
YEAH!!!

SUKA KO EK??

Mahu tak suka..mesti lah suka
apa pun, mana mana pun aku da kira ok sebenarnya
masing masing ada pro n cons dia
tapi 
aku ke MELAKA bukan saje saje

but with a task from my parents

APA DIA??

"kirin, first sem ni cuba dptkan pointer 3.7 tau, nnt sem 2 tukar ke SHAH ALAM"

AKU: ??!!??!!??!!??!!??!!

sekian
^_^



No comments:

Post a Comment