Teman pena..

Monday, November 15, 2010

sem 5 menutup tirai

salam
sahabat blogger sekalian
lama aku tak berkarya panjang sikit kat dlm blog aku ni...

alhamdulillah, tamat sudah minggu exam aku
tamat sudah sem 5 aku di UiTM
tamat sudah sesi memerah otak
tamat sudah sesi kehidupan di UiTM tuk sem 5...

angin tiup kuat, 
guruh dentum dentam
rumah sunyi sepi
hanya kedengaran bunyi tangan ku menaip dan kipas angin kuat 
disertakan ngan movie step up 3D
aku keseorang sekarang
sahabat handai ku kebanyakan sudah pulang menemui keluarga.
tapi tak pe la, nanti aku pulang jugak...mlm 
first time balik lambat

akhirnya sem 5 menutup tirai semalam. 
semalam merupakan last aku final subjek Costing.
setelah hampir bertungkus lumus belajar semua
final, hmm bagiku
aku leh jawab
dan sekarang aku bertawakkal kepada ALLAH
mohon agar dibantu
amin

ingin aku cerita kisah yg terjadi sepanjang sem kali ni

  1. first time aku mengendalikan sencetra as a presiden. alhamdulillah, aku da cube jadi sedaya upaya aku yg terbaik. aku cuba lakukan yg terbaik. penambahan junior baru memberangsangkan dan terutama nya dari bahagian lelaki juga. asas ade atau tidak, bakat ade atau tidak, tu aku ketepikan. sekarang aku tgk pada kesungguhan dan minat mereka. alhamdulillah mereka boleh diasah dan antaranya pula hebat dan mempunyai pengalaman yg tersendiri. sangat berbangga dan berterima kasih kerana sem ini, junior merupakan penyelamat tuk sencetra. ANGAH, PINAT dan AYED,...jutaan terima kasih sgt sgt kerana bnyk membantu kirin mengendalikan Sencetra. walaupun kita tahu dlm sesebuah persahabatan mahupun organisasi kelab, pertelingkahan mahupun perdebatan dan pergaduhan itu akan berlaku. tak aku nafikan sem ini pun ade. tapi alhamdulillah perkara begini dapat diatasi dengan baik sekali. insyaallah. 
  2. sem ini juga merupakan sem terakhir aku memegang Biro MULTIMEDIA  didalam kelab MEDIA (fakulti perakaunan) sem ni antara aktiviti paling bnyk dianjurkan dan terpaksa disertai. sangat seronok dan bnyk pengalaman yg aku dpt. selain mengenali org baru, junior dan kawan baru dari fakulti perakaunan, seronok walaupun busy kerana terpaksa bahagikan masa tuk pelajaran, tarian dan kelab. akhirnya pada AGM pada awal oktober ari tu pada 9 hb(tak silap la) , aku turun takhta dan menamatkan sesi pengakhiran biro under Media. (aku ckp pun da melalut, ahha hope korang faham)
  3. mengenali kawan baru, junior baru merupakan satu detik manis tuk aku. dari bahagian sencetra, dengan ade junior baru seperti adi, shaf, bai, aman, afiq, estira, intan, ej, dayana,ekyn, bella, fira, ieya . sesungguhnya, kali ni aku begitu rapat sekali ngan mereka. mereka seperti adik adik aku sendiri. sayang sungguh aku ngan mereka. bersama dengan mereka sebenarnya bnyk mengajar aku tentang hidup sebenarnya. mengenali dan mengetahu benda baru, adi, shaf, ieya mahupun bai sendiri masing masing mahupun semua yg lain, unik dengan cara tersendiri. sedih kalo benar mereka bakal jauh dari aku mahupun aku akan jauh dari mereka. sencetra ialah part of my life, mereka ialah family ku juga di UiTM. Sayang korang. dpt juga aku meluangkan masa bersama mereka seketika,tak semua tapi sebahagian yg join tuk trip ke SAGIL. sangan seronok. walaupun lastnya penat dan sampai demam sepanjang perjalanan. huhuhu
  4. sem ini juga merupakan first time aku pelajar bergelar Non RESIDENT. hahaha bangga kan? hahaa biase je..dpt merasai pelajar duk luar dan merasai juga cm mana beza nya pelajar dalam dan luar. Puasa pun dpt gak rase puasa kat luar, haha semua tu detik manis
hmm bnyk yg nak diperkatakan , tapi mungkin nanti, kerana kepala leh blank lak tiba tiba...pasal tgk movie sekali la ni...

cm mana pun...aku sudah merindui kawan kawan ku, sencetra, dan org penting dlm hidup ku juga. 

Happy HOLIDAY korang
SELAMAT HAR RAYA AIDIL ADHA

salam
p/s ade masa nnt aku smbung, heheh



2 comments:

  1. thank you kirin. ko pown sama gak. apa2 yg blaku aq harap semuanya akan jadi pulih dan normal seperti sediakala. aq mnta maaf dr hujung rambut hgga hujung kaki. korang semua byk memotivasikan diri aq. tanpa korang aq tak tahu aq ni apa. thank you again kirin...

    ReplyDelete
  2. u welcome, aku pun minta maaf gak..

    ReplyDelete