Teman pena..

Friday, February 18, 2011

KERANA UNTUK KEBAIKANNYA, AKU CUBA BERTAHAN

Aku pernah dengar

Sekiranya kita sanggup menitis kan airmata untuk seseorang itu, bermakna orang itu sgt penting dlm hidup kita.

Yes, its true
Dan ia memang berkesan
Aku mengalaminya sendiri

Aku tak minta untuk dijulang tinggi
Aku tak minta di agung2 kan
Aku tak minta di hebah hebah kan
Aku tak minta diwar warkan
Aku tak minta untuk kau beritahu segala kebaikan ku pada org

Tapi
Cukuplah sekadar kau beri aku kasih sayang
Perhatian mu
Penghormatan mu
Keihklasan mu
Senyuman mu
Gelak ketawa mu
Ramah mesra mu


agar aku dpt rasa kehadiran mu, 
dpt menggembirakan hati ku ini
agar tak sedih lagi

hati...
hati...
satu organ manusia yg begitu kompleks

ada masanya
hati ni tak mengenali hati tuan nya sendiri
dan ada masanya
hati ini tidak mengenali orang sekelilingnya

cukup aku cuba jauhkan
permainan perasaan
baik ku diam
baik ku senyapkan diri

senyum penutup segala masalah
dan mereka yg aku sayang dan masih bersama aku ialah penguat untuk aku

terus terang
hati ni sudah tawar hati
ingin saje aku berlalu pergi
tapi tidak...

KERANA UNTUK KEBAIKANNYA, AKU CUBA BERTAHAN

salam..

No comments:

Post a Comment