Teman pena..

Thursday, January 26, 2012

My Life: Rm200 tunai atau voucher?


Assalamualaikum
Apa habaq?
Sumpah gue bosan dong duk umah tapi tuk minggu ni je kot, start minggu dpn aku start dgn MISI NUTRISI!!

Sape nak tahu misi NUTRISI tu apa? Comment la, atau text kat saya pada sape yg tau saya, hehe

Well, apa yg duk aku nak share ari ni



sorg ptut dpt 4 keping je, ni semata gmbr ye, pinjam kawan punya hehe

YAAAAA….
nampak gmbr atas kan..
Khas untuk warga mahasiswa, mahasiswa Malaysia sekalian
Mungkin anda semua boleh agak apa nak aku smpaikan, ia menjadi isu masa sekarang ini..

Ingat lagi, waktu pembentangan budget, PM kita da kata dia nak bgi kita RM200.

Waktu tu aku: WOWWW BEST SEYYYHHH!!!
After that kite dpt tahu kite dpt VOUCHER BUKU RM200.


Well, sabar sabar
Aku faham
Sape yg tak nak duit, semua nak duit dari dpt voucher
Aku pun mengaku aku sendiri complain, Y dpt Voucher dan bukan  duit??
But, bila fikir balik, syukur la jugak pasal, kita dpt jugak sumbangan dari kerajaan, dari tak de langsung


YE KE IDAK?!

Sekarang mcm mcm citer aku dgr(dengar je) ada kata bank sanggup terima tuk wat tukaran voucher ngan wang, ada kata kedai buku pun boleh
sekarang
Busy pasal voucher ni di salah gunakan





Sahabat ku sekalian

Terima je la voucher tu, ok apa. Berguna tuk kita guna tuk study gak. Mungkin kadang voucher tu leh beli buku tak berfaedah, so tak kisah la, kegunaan tuk study kan, ada lagi kata , kalo tak nak buku, tgk la alat tulis ke apa..asalkan dari kedai buku kan??
Sape tak nak duit, aku pun nak tau…tapi untung la kita dpt jugak wit tu(hanya lain dari segi kegunaan nya)..kalo dpt wit, da enjoy da aku..
Tapi dia bagi voucher supaya kita guna tuk berfaedah..tak de la bgi duit sewenang wenang nya.

Mungkin, untuk mahasiswa, rm 200 voucher buku, kerana kita masih belajar
Org ramai rm500 memang dpt dari duit, tapi untuk kegunaan nak menanggung family ke apakan…tu mungkin perbezaan nya

Apa pun, ini hanya pendapat ku

Terima seadanya..yg nak jual bagai…bygkan sptutnya korg dpt rm200, jual korg dpt rm180 ke atau ke bawah, maknanya korg la RUGI..
Hehe masuk pasal accounting lak

K la..sorry la kalo sape yg terasa ye..saje je ckp.

SEKIAN
-keyrin-

1 comment:

  1. dpt voucher pown xpa.. at least ada jugak sumbangan kerajaan kepda mahasiswa.. erm, aku dah guna rm150.. tinggai lagi rm50..HAHA

    ReplyDelete