Teman pena..

Sunday, January 15, 2012

My Life: Mahasiswa maju? boleh berfikir?

Assalamualaikum
Selamat Sejahtera wahai semua warga blogger dan rakan rakan ku
hey, just want to take time to update this little tiny blog
nak cari masa lain takut busy ngan hal lain

oh ya, pagi tadi(ahad la) aku baru je habis exam ke tiga aku..
subjek CRG520
corporate governance
its more about ethics la
alhamdulillah
semua aku leh jawab

so itu bukan cerita nya but
aku nak cite pasal bnda ni
so firstly check it out this video

sape tak kenal kan ANwar Hadi..
so, check thiz out




so, hang pa da tgk da video ni
so, actually, this topic i was really want to talk about
seriously
what happen actually ngan mahasiswa Malaysia sekarang
????

aku tak nak kata aku ni bagus sangat ke bab hal ni
memang tak ar
aku just dak nerd biasa yg nak kata ikut sgt perkembangan dunia pun idak le
just ada dgr dgr dari kawan kawan je or berita or even Fb n Youtube
so, aku tak berhak sgt la nak suara sgt kan bab benda ni
but just nak bagi pendapat aku

AUKU ke
hak kebebasan ke
apa ke
aku tahu ada masa nya, ada betul dan ada salahnya AUKU ni
and tak salah tuk cuba nak menyatakan pendapat mahasiswa mengenai AUKU ke apa..
tapi what i see, cara nya tak betul

lakukan demonstrasi aman = itu bagus
turun bendera najib= apakah?
mengamuk malam new year=apakah?
mengamuk smp kul 2 pagi= apakah?
baring ditengah jalan= apakah?



kata mahasiswa, do really mahasiswa buat cam tu...
betul korg ni ada freedom tuk menyatakan hak korg, just do really cara nya cam tu??

hey we have a good channel, a good medium to express our mind or apa pun , just use je la medium tu
hantar memorandum ke, wat debat dlm universiti ke, apa ke(aku pun mana tahu sgt)

i have heard and look of video about kebebasan bersuara, about cam mana AUKU terjadi, but aku tak nak ckp kat sini..
search and cari la
hehe

but just want to say, 
hang ni tak benda lain ka nak wat
belajar la wei, hang ambik kos apa
senang sgt kah yg hang bnyk masa nak wat demonstrasi dan juga politik bagai lak ni
mak ayah hntr suruh pi blajaq, hang wat pa gi demonstrasi, dpt carry mark kaa?????

oppss keterlaluan disitu... u can try check this link also
quite dasyat gak dan aku setuju gak apa yg dok kata dlm link ni

well, akhirnya, dengar kata ADAM ADLI ni kena gantung 3 semester
dan dia koyak kertas tu bagai
hmmm hang ni geliga betul laaa
otak hang kat mana ek
apa pun
good luck ADAM ADLI
ALL the BEST
(sambil geleng kepala)

apa pun sekali, please, pikir lu masak masak apa hang nak wat tu...
jangan ambil langkah yg salah

mahasiswa patut nya bijak pandai
tahu berpikir
tapi ni idak
ada yg terbaru ugut nak letopkan helikopter PM la pulak
apakah?

mahasiswa bawak bawak muhasabah diri
saya hanya menyatakan pendapat saya
tidak memihak mana mana
saya hanya memihak pada kebenaran dan kebaikan tuk diri sendiri, semua org, agama dan negara tercinta


SEKIAN
^_^

maaf la ye, kalo ada yg kasar ke apa...hanya menyatakan pendapat seorang mahasiswa yg tgk dari jauh


1 comment: