Teman pena..

Friday, September 16, 2011

hate this feeling

Perasaan
tak de sape boleh kawal
melainkan kita sendiri

marah, sedih, happy, muram
semua tu berlaku salah satu atas sebab atau faktor nya ialah kawan
jika kawan wat lawak, maka gelak la kita, happy la kita
jika kawan itu menyakitkan hati kita, maka marah la kita

bukan kawan sahaja faktornya, persekitaran kita boleh menjadi penyebab.
kdg kdg kita sendiri pun

tak dpt dinafikan
jika kita da tahu perkara itu dari awal
kalo da rasa benci dari awal, susah nak bendung atau tukarkan nya kepada perasaan suka atau normal
semua nya kerana kita tahu perkara yg terjadi
tapi siapa kita nak wat cam tu
kadang tu, rasa nak jerit kata yang kebodohan sahaja ada kat situ
tapi siapa aku kerana aku pun tak de pengalaman nak menyokong kata kata aku

sekarang, makin hari makin aku menahan
tak salah untuk kekal silaturrahim
kenapa aku nak putuskannya pula
tapi, kenapa aku rasa seperti anjing yg diikat sahaja

entah lah.
mungkin aku tak layak nak kata apa
lebih baik berdiam diri
kerana jika satu hari nnt, aku yg kena
mungkin aku akan begitu juga
dah kata pun sayang...

mengalami nya setiap hari
kenapa perlu aku gundah gulana mcm esok nak kiamat
sedangkan bnyk perkara lagi perlu aku pikirkan
buat masa ini,
dia tahu yg aku tahu dan aku dlm situasi apa, mungkin
asalkan aku tak nak diperalatkan kemudian hari
kerana aku akan kata TIDAK

perasaan ku
biarkan ia berlalu,
tak salah kan
sedangkan ko pun masih lagi berhubung dgn si dara kan...

sekian
*_*

No comments:

Post a Comment