Teman pena..

Sunday, March 20, 2011

stress

saat saat begini adalah saat saat genting
saat masing masing sebenarnya sedang stress
sedang jiwa kacau

apa kan lagi saat saat busy cm ni
assignment sedang menggunung
pasti semua stress

tahap kepala otak tuk menerima semua perkara ini susah sekali
termasuk la aku

selain risau terhadap study
aku juga risau terhadap beberapa perkara lain

bila ku fikirkan balik
baik baik aku ini
adakah baik aku ini dipijak

adakah aku hanya dipergunakan
atau dipermainkan
aku amat amat risau sekrang
tapi aku tak nak buruk sangka

aku nak ia stay dengan pendirian aku
aku lakukan kerana aku sayang dan prihatin

aku tak nak fikir bukan bukan
tapi jika
perasaan aku dan niat aku dipermainkan

betapa pilu dan sedih hati aku ini

aku da cuba bntu semampu yg boleh,
tak tahu bagaimana lagi ingin aku lakukan
itu sahaja fitrah kemampuan ku,
kalo la aku lebih berkemampuan dari itu,
pasti aku akan tolong segalanya

maafkan aku kerana tak dpt nak menolong semuanya
aku amat sukar bila tahu ada org susah...
terutama nya org yg aku care

pasti aku akan lakukan semampu aku yg boleh

aku juga ada masalah lain jugak
aku sgt geram dan kecewa sbnr nyaa

aku tak nak tafsirkan apa disini
biarlah ia berada dihati ini sahaja

sesungguhnya
jika ada rawatan yg baik,
 memang aku ingin kan saat

aku asyik berfikir bnda yg buruk sahaja...
seperti ingin hilang sahaja dari dunia ni...

astaghaa
ya allah
jauhkan diri ini dari berfikiran begitu
jauh kan dari godaan syaitan juga...

ya allah
kau permudahkan kerja
dan tenang kan akal fikiran dan jiwa
untuk melaksanakan tugas mu dimuka bumi ini...

amin...

No comments:

Post a Comment