Teman pena..

Saturday, July 18, 2009

MaSaLaH,CinTa,KewAnGAN,PlaN dan KnowLEdGe


Kereta bergerak laju, angin bertiup kencang, rambut aku jadi kusut masai dibuatnya( menggunakan tingkap kereeta sebagai sumber mendapat angin yang sejuk dari luar) haih.. kadang2 tu tersangkut kete aku bergerak..risau gileer dibuatnya(dipandu oleh Lisa) Lagu dihandphone aku terus aku stopkan dan menulis apa yg terlintas dlm fikiran ku untuk blog kali ni.. handphone lisa pula terus memutarkan pelbagai genre lagu...

Mana aku nak pegi ni??? naik kereta lagi tu...

Satu Malaysia harus tahu dan dah tau pun bahawa 16 julai merupakan "HARRY POTTER & the HALF BLOOD PRINCE"...saat yang para remaja yang menggilakan sesuatu movie yang berlainan dan meletop dan movie dia keluar pada tarikh ini. senang kata ala ala movie of the year la kaatakan. (setanding dengan transformer, ice age3)

agak berlainan aku kuar dengan kawan aku kali ini kerana seramai 11 org dak classmate aku. aku rasa happy la jugak dapat ramai ramai cam ni. habis je kelas pada pukul 1 lebih terus kami semua siap dan berjumpa diluar UiTm pada pukul 3.

bukan la perjalanan aku pada 16 julai yang ingin aku ceritakan dan bukan la cerita harry potter yang aku nak ceritakan...boleh ku katakan harry potter kali ini okay tapi kurang aksi...boleh boleh je laa...
kepada yang mengikut dari pertama ampai skrang dan tak ikut buku dia boleh laa nak tgk...follow the story melalui movie.

bukan aku nak menyibuk hal orang, bukan aku nak mengutuk korang, tapi hanya menyampaikan pendapat, mungkin aku salah dalam memberi pendapat ini. mungkin benda ini dinamakan lumrah masing masing. maafkan aku kalo perkara ini menyinggung perasaan korang. aku suka cerita yang konon nak kena kan orang tapi aku pun kena gak(hmmm. cam mana tu)

keluar beramai untuk apa... kalau bukan untuk lepak together having fun...true???

apakah antara perkara perkara yang harus kita buat dan tak buat, perlu dibawa dan jangan dibawa... ini apa yang aku fikir la.

1. MASALAH
apa apa jenis masalah jangan lah dibawa semasa lepak bersama kawan, assignment ke, konflik kawan ker, keluarga ke harap disimpan dulu. (wah, terasa sey aku) benda ni akan membuatkan kita hilang mood dan kawan kita pun sama.

2. CinTa
hmm...cinta bukan la tak dibenarkan hanya minta dikawal jer. kita kuar ramai ramai tapi layanan cukup special dan vip tuk awek or pakwe ko. kita orang ni walaupun ada kat situ ala ala tak nampak dan nampak je korang wat. kalau nak betul betul first class LOVING camtu better kuar dua orang lakan. kalau kuar ramai ramai ni, pandai2 la handle between friends and girlfriend/boyfriend. apa lak kawan kita tgk, mungkin setengah orang leh terima, setengah lagi nak letak mana.

3. KEWANGaN yang MenceKUpi
kita ni kadang kadang bukan kuar yang sekejap jer, ada yang plan sampai dua tiga hari, so kewangan tu harus ada.WAJIB. jangan la pulak tak cukup, hehehe

4. Plan betul betul
Plan kan perjalanan korang tu betul betul. dari awal sampai akhir, budget korang semua pastikan okay, baru la semua orang puas hati dan tak kelam kabut. baru la happy je holiday yang korang plan. Jangan lak ko jer yang happy tapi orang lain tak.hmmm

5. Pengetahuan
Knowledge amatlah diperlukan sangat sangat. plan korang tu harus la korang tau semua arah korang nak pegi , tempat tu ko kenal so tak de la sesat ke, kena tipu ker. kongsi la bersama. kalau tak tahu wat la research. teknologi dah bagus kan sekarang. ada internet.

hmmm..setakat ni je yang aku nak nyatakn pendapat aku. so sorry la kalo apa yang aku katakan kat atas ni ada yang mengguris hati korang.

p/s teringin nak plan kuar rmaai pegi PD dalam tiga hari dua malam tapi maslah nya komitmnen dan keadaan tu tak mengizin aku untuk wat plan cam tu

-salam-

4 comments:

  1. point no 1 tu ko ckp kat diri sendiri ke ape? hahahah!

    ReplyDelete
  2. soryla...nk komen sket je..bout cinta tu..kt situ mmg trase la..but actualy dat time kteorg xplan nk kuar rmi2 ngn korg...then kteorg mnx tlg sumone yg tlg blikn ticket..n hope seat xsme ngn korg..but die da bli yg tu so amek je la kn..papepun sory r kalo bnda2 kt situ myakitkn k...sory...:(

    ReplyDelete
  3. siapakah gerangan anda...
    seperti aku mengenali

    kata kata mu seperti tak suke keluar bersama...

    maafkan saya kalo keluar ari tu tidak dpt memberi anda tuk berkasih sayang lebih...
    selepas ini saya akan pastikan anda sentiasa emndapat kasih sayang sepenuhnya...

    tak diganggu oleh sesapa pun...
    assalamualaikum...

    ReplyDelete
  4. there's nothing wrong la.

    aku lebih suke kalau kluar go-with-the-flow je.

    ReplyDelete