Teman pena..

Saturday, July 11, 2009

Naik Giler , Tak WarAs...

Penyakit menular, seluruh dunia dah kena... Malaysia pun lebih kurang la. sayang sungguh aku hampir naik gila, aku hampir tidak waras. ada tak ubat untuk penyakit tu...(penyakit ker...)

H1N1...atau nama POPULAR dia...SELESEMA BABI dah attack UiTM Melaka. Apa sudah jadi???

Kuarantin??? di kurung??? UiTM di tutup??? Semua boleh balik??? Aku dijangkiti??? aku ni suspek H1N1??? Aku tak bersalah??? Aku pembawa??? Aku demam biasa???

Cam mana ni....

satu malam digempar kan dengan pelajar yang telah konfem H1N1...kecoh tau..."tutup Mulut semua" "Ko selesema tapi ko babi" "Weh lari weh lari, jangkitan wey" mcm mcm la disebutnya. sangkaan awalnya tak de la apa sangat

malangnya..

Pegawai kesihatan pun datang nak wat check up... serba putih ala GhOStBusTer...sembur ala ala kimia ( aku rase sabun) hehehee tapi tak kisah laa...untuk membasmi H1N1, korang buat la apa yg patut.

Dikumpulkan di hadapan blok...lekiu dan jebat, sebok berborak di beri pengumuman

"warga pelajar jebat, lekiu dan juga tun senaja akan di kuarantin kan dan tidak dibenarkan bergerak ke blok blok lain dan kemana sahaja. anda semua dihadkan untuk bergerak. seorang warga jebat, dan lekiu dan dua warga tun senaja telah disyak mendapat jangkitan H1N1"

macam mana ni...UiTm kena....aduhai...

mana tak naik giler, mana tak waras nya...kalo aku mendapat tahu kemungkinan dikuarantin selama seminggu. Yang berada di dalam tak leh kuar dan yang sudah berada di luar tak leh masuk dah UiTm... waras ke tak waras orang dlm yang hanya perlu duduk di dlm sahaja.

bukan itu sahaja... kalo benar la dikuarantin kan... blok aku akan di kawal rapi dan tak dibenarkan kuar kemana mana pun, kafe sebelah pun tak leh...(makan cm mana????) dia orang anta ke blok..."SAMPAI CAM TU SEKALI TAU!!!"

apa la yang aku nak buat kalo dikuarantin kan selama seminggu... cam mana ni...

Mintak la tak di kuarantin kan...amin...

"hati ku sungguh sedih pasal dah plan ahad nak kuar(12/7) tapi malang nya perlu membuat ujian saringan" hampa nya

-salam-

No comments:

Post a Comment