Teman pena..

Wednesday, June 3, 2009

Jaya , Seksyen 14

Hampir semua orang yang tinggal di Petaling jaya akan tahu di mana terletaknya JAYA, Seksyen 14. Bagi aku , jaya ini ialah tempat aku berlepak, bermain, berjoli dgn kawan kwn aku semasa aku zaman sekolah menengah dulu. Walaupun ada Amcorp Mall untk tempat kita melepak, tapi aku tetap akan ke jaya jugak kerana mcm mcm ada disana.

TGV ke GSC ke, memang la tak de kat sana. Tapi setakat untuk lepak, beli barang untuk sekolah( dulu aku ni kira nerd+normal la gak, tapi tak bercermin mata ya dan tak baca buku..always) aku tidak la cam tu dengan geng aku. Geng twisted minds dulu…hehehhe( smp skrang sbg kenangan manis)

Baru baru ni kita di gegarkan dengan berita runtuh dkt Jaya kan??? Kan kan… so aku pun agak terkejut jugak …but nasib baik la waktu runtuh tu, semua kedai disitu telah ditutup, kiranya jaya dah ditutup la.aku dpt tahu dri shbt ku , Ammarella( nama popularnya) , waktu tu aku tgh keje…
Malang dari keruntuhan itu, pekerja disitu yang menjadi mangsa… marilah sama sama kita memberikan al-fatihah pada mereka… AL-FATIHAH……


aku sempat jugak pergi melihat tempat kejadian…suku dari bangunan tu yg runtuh… dan yg runtuh ialah tempat aku melepak, haihh…






bila teringat kembali masa lalu, mcm mcm ada aku wat kat JAYA ni. yang aku ingat ialah semasa aku form one ke two...aku ingat lagi, aku dan kawan aku yg waktu tu ada yg kenal ada yg tak kenal(bru lagi, x knl semua lagi) pergi makan nasi ayam dkt chicken rice shop... semua nya membawa wang yg hanya diberi oleh ibu bapa...kalau dulu budak budak membekalkan RM 2.00 ke RM 3.00 tapi nak makan yg harga lebih tinggi.

dapat la jugak kita org makan atas bantuan kawan ku bernama george...time kasih kat dia laa
makan nasi ayam dan air yg entah apa la dia org bagi...tawar rasa nya...kelakar bile teringat kembali...

selain tu, JAYA jugak tempat aku main sorok sorok, AKADEMI RACE( ala ala explorace laa dari sekolah ke JAYA), tempat aku membeli brg pembelajaran)

tempat membeli barang untuk "Khemah" dulu, dan mcm mcm lagi...memang syok la dulu

dengar kata mereka akan runtuhkan seluruh bangunan, so kenangan dulu akan jadi kenangan yg paling manis.

2 comments:

  1. mesti ko byk wat dosa kat sini.. sbb tu runtuh! haha

    ReplyDelete
  2. JAYA is like the best place. so many memoirs. aku ingat lg dulu slalu mkn kt secret recipe.

    ReplyDelete