Teman pena..

Thursday, June 25, 2009

Persepsi Masyarakat...

Rais: Kirin, ko tak keje ke ari ni??
Kirin: Aku dah seminggu tak keje da.. aku ade program UiTM
Naim: Program apa??
Kirin: Program Kebudayaan cawangan2 UiTm la ngan sabah, perlis, Terengganu…
Naim: Owh ko menari ker??
Kirin: A’ah
Naim: wow…
Rais: ala aku robotonik.. hahaa
Naim: ala okay apa menari, bukan semua nya ada yang lembik lembik…ada gak yang keras
Kirin: betul tu, aku setuju
Naim: orang je skrang ni fikir menari jer pondan la apa… masyarakat tak fikir
betul…. Orang mcm ni patut kena lempang jer…



Saat aku mendengar perbualan ni, aku rase ada jugak orang open minded dan bukan semua nya mcm tu

Gembira aku mendengar orang yang boleh menerima dan memahami bahawa bukan semua yang terlibat dalam kebudayaan terutamanya bidang tarian/menari adalah orang yang lembut atau dengan kata yang lebih korang kenali “pondan”… korang faham kan perkataan tu…mesti faham sangat
Understand clearly so really really right

Aku tak nak katakan semua orang begitu, bukan la semua orang tapi sebilangan orang yang ade berfikiran begitu, rase cukup kecewa mengapa layanan seburuk itu diberi kepada orang yang meminati tarian. Oopppsss bukan layanan tapi gelaran.
Tanpa tarian hidup korang jugak tak terhibur, memang la ade penyanyi, nyanyian la yang menghiburkan korang, tapi menghiburkan telinga korang, yang menghiburkan mata korang, apa??? Video seks, pompuan… ish ish astagha( apa aku ckp ni) … okay la, kita ambil dari segi positif… mulia la hehehe mesti la korang tengok tarian kan atau movie ke, main game ker..antara sumber hiburan korang
Kalo ada persembahan nyanyian , penyanyi nyanyi lagu rancak yang ade movement tuk dance, mesti ade penari… so dua dua tu ada kaitan bukan… bayangkan kalo penyanyi ya menyanyi ya lagu rancak ya tapi mana penari nya ya?? Best tak??? LU FIKIRLA SENDIRI…

Apakah salah orang yang meminati tarian..mereka tak kaco pun korang… mereka just nak hiburkan korang jer
Nape aku sibuk mengenai perkara ni… aku sibuk kerana aku meminati seni tarian… tarian adalah perkara yang best its good for your health n also boleh hilangkan stress (alamak ayat standard)
Tarian is my hobby… aku pernah menubuhkan sebuah group di zaman sekolah menengah dulu bersama empat kawan ku lagi ammar, fahmi, kavi dan ashok… memang seronok waktu tu. TWISTED MIND group dia
Dan sekarang aku kebudayaan uitm…


group aku di sekolah dulu Twisted Mind



group aku di UitM, kebudayaan UitM - SECENTRA

Don’t judge the book by its cover (ewah) ..betul ke ejaan aku ni…
Cube kenali dulu dan selami dulu tarian , mungkin anda juga akan menyukai nya…
jgn memberi gelaran yang menunjukkan sesuatu perkara yang tidak elok, buruk tapi sebenar nya baik dan murni
salam..

3 comments:

  1. tp bile tgk pic twisted mind n sencetra.. mcm tol je persepsi masayrakat!

    semua adik2 hahahahaha

    p/s: amirul ashraf cm membesar skit je?

    ReplyDelete
  2. tak memberi positif komen langsung dickie
    hmm

    ReplyDelete