Teman pena..

Thursday, February 23, 2012

My Life: Big Hug ^_^

Assalamualaikum

apa habaq? lama tak tanya khabar ngan rakan rakan yg membaca blog ku yg biasa je ni.

maaf le, sebelum ni nak update pun jarang..
bile da update benda benda yg sgt sgt tak best lak tu
emotional semacam pulak aku ni kan waktu tu
huhu

so, apa yg aku nak cerita hari ni
hmmm
ingat tak lagi 
sape yg baca ari tu pasal saat saat aku 
MORAL DOWN PALING TERUK

family amat la diperlukan disamping kita waktu tu
kalo sape waktu tu yg berenggang ngan family akan bersatu semula
SIRIUS, gua tak de tipu

so what topic aku nak citer ni


Comel tak gmbr atas ni?


aku bukan nak ckp pasal beruang ni
but aku nak ckp pasal HUG
A BIG HUG


kebiasaannya
bila jumpa kawan, or keluarga, or sape sape lah


kadang kadang bagaimana cara kita menyapa??


1. ada yg salam , mostly org Islam yes, dan org muda akan salam org yg tua, tanda hormat (baiknya)
2. ada yg senyum je, pasal malu malu nak tegur
3. ada yg say "Hai" je
4. ada yg terus tanya soalan je cam biasa


tapi


PERNAH TAK KITE CUBA MENYAPA NGAN HUG ORG TU?


haha, mesti kurang kan
tidak bermaksudlah, org asing pun kite jumpa hug sahaja memanjang
kalo sape leh wat, memang GEMPAK LA.
what i learn in this NUTRITION CLUB
sambil kite jadi org yg lebih sihat dan membawa misi yg baik ini untuk bantu org ramai jadi lagi sihat!


kita telah menjadi satu family yg besar sebenarnya
mungkin kite kenal tak de la sangat tapi bila kita da selalu dtg have time minum NUTRISI 123 
its like macam da family


but bukan itu yg aku nak cakap
tapi cara kami ialah, sesiapa sahaja hadir dan menjadi member kepada kelab NUTRISI ini
we have a relation of giving a hug


hug is like giving a love
memberi kasih sayang between each other
selain memberi kesihatan , air yg baik, memberi tunjuk ajar menjaha kesihatan, kite memberi kasih sayang dan kemesraan 
HUG ni boleh dikatakan memberi ketenangan pada seseorang atau memberi pertolongan if seseorang ada masalah dari segi emosi


seperti aku
hari tu apabila pada masa aku down, moral down, emosi terganggu (terukkan aku, laki lak emosi lebih lebih lak)
aku rase kerja pun tak selesa dan tak sedap hati
so i go to club, nak jumpa abg aku, bcoz rase tak sedap hati tu sgt kuat
thanks to all member club
membantu aku berfikir positif semula, walau ia ambik masa sikit tuk recover
but what best and make me feel more AWESOME
bila kite hug dan dia try to cheer up kite balik
its really like feel, its have help me a lot
(soorry kalo english aku terabur)


so, HUG ni bagus.






So, apa kata kalo hari hari kita hug antara each other
hehee
kita hasilkan fenomena baru.
^_^


sekian



1 comment:

  1. HAHHA. ececeh. yeahhhh. happy hug day keyrin!!! ;D xoxoxo!

    ReplyDelete