Teman pena..

Thursday, April 28, 2011

infected ke?

OPPSS
harap ia tak berlaku

semalam aku singgah menjenguk dia lagi
kata nya sangat dahaga.
kawan bilik semua ada yg keluar, ada yg masih tidur

so aku langkahkan kaki aku jejak kesana
risau, itu da pasti.

jadi aku sempat membantu apa yg ptut
dia lemah sgt
lagi lemah dari hari sebelumnya kot
suruh duduk sebentar
sementara aku kemas apa yg ptt dkt katilnya
dan aku baringkan semula

sempat juga aku berborak bersama dia
tanya khabar
sambil tu mengurut kaki dan badannya sedikit
kerana angin katanya
dan pening

tak terlintas dihati mahupun otak
takut jika berjangkit
tapi risau tu ada
kerana kesian padanya
aku lupakan itu sekejap
asal dpt mengurangkan kesakitan dia sikit.

lama juga aku menyinggah.
kemas apa yg patut
baju baju kotor dia

mlm itu pula
aku da start rasa badan ku panas,
nak naik demam
terfikir terkena, konfem la asyik terfikir je
takut gak

exam aku belum habis lagi
mesti la risau.

pagi tadi...badan aku panas sgt
nagntuk tu pasti pasal tido kejap je...
seawal 7.30 bangun kerana da janji nak masak bubur dan goreng ikan bilis
tu je semampu yg aku leh buat.

aku telan kan jugak panadol supaya langkah pencegahan awal

dan
skrang
badan aku masih panas
tanda tanda?
entah lah aku sendiri tak dpt nak sahkan
kata yg lain
"kirin tak de apa la, kudis biasa je ni"

harap begtu la

salam

No comments:

Post a Comment