Teman pena..

Friday, January 1, 2010

happy reunion or tragedy reunion....

haih...sekarang ni susah betul nak cari masa untuk post blog..kadang kadang bila ada masa pulak, mood lak tak de.

tapi aku cari masa tuk menulis gak ni, gigih ni.hehhe

ok post kali ni , aku nak cita pasal our gathering/ reunion of BB frens. benda ni nak rancang sangat lah lama dan susah pasal ade masalah sikit. thanks to ammar pasal dia bole consider my problem n dapat bagi idea kuar sekali pegi kat the curve. makna 2 in 1... dpt gathering n also dpt enjoy jap. kalo tidak cadang hanya tuk kumpul n borak jer.

so, pada permulaan nya , aku ajak semua pasal gathering bukan selalu kdg kdg setahun dapat la 2 ke 3 kali jer. so nak tahu gak perkembangan diri masing2.dari ramai ramai yg diajak hanyalah aku, mama su dan syafiqah, ammar, syazwan, fahmi dan ariff saja. malang dan sedih( sedih ker), marah ade la sikit pada ashok, kavi, siva n george pasal dia org tak dpt follow.

so our gathering at THE CURVE. so kita kumpul berjumpa pada waktu tengahari then terus pegi makan kat restoran THAI... hmm best la tempat dia...

so ape lagi kita org buat selain makan, mesti la berborak kan..disebabkan semua nya dulu sekolah BB, of course nak tahu apa perkembangan sekolah..dah semua masuk UiTM da...

so borak la about kavi, about arts club, editorial board, mohanta, n miss mah, n pasal sekolah la kan. then ammar tanya about the gossip yg dia dgr. so baru la tahu mcm mcm perkara yg benar ataupun tidak..so tak de la percaya penuh, bcoz heard from one side jer kan, but bila difikirkan takkan mama su nak menipu, right????


tengah kusyuk mendengar mama su cerita pasal sekolah ni....



from left: syafiqah, Pn suhaibah n ME...tgh makan ni...

more info about this story boleh check kat The.Life.and.Times.of.Ammarella blogspot.
under The Gathering of The Unlikely... post



from left: AMMAR, SYAZONE n FAHMI



still kusyuk mendengar selain fahmi yg memandang kamera, hehhee

after makan , kita org pun tgk movie, ZOMBIELAND, mula mula ingat cerita seram, but rupanya plus komedi. so layan. Mama su dan syafiqah tak dpt nak join pasal tak leh masuk bawah 18SL...


ni waktu on the way ke pawagam..nak tgk movie kan...

so hanya aku , ammar, syazwan, ariff n fahmi jer yg tgk movie...mama su ngan syafiqah pulak jalan jalan jap kat the curve.

habis tgk movie...jalan la sekejap kat the curve, nak ikutkan itu la first time sampai sana...hehhee



so ape lagi kalo tak lain bua mesti la tangkap gamba kan, hehehe










so sebelum balik, sempat la tangkap gamba jap. aku terpaksa balik awal ngan mama su, biasa la hal rumah katakan.

so sebelum nak sampai umah , mak aku da call suruh balik, aku cm haih...nak wat cm mana kan. sebelum sampai umah lagi..tiba tiba

MAK ARIFF CALL!!!
ayoooo..ape patut aku buat??
aku tak angkat, aku biarkan dulu.

aku call arif , dia tak angkat...maybe silent kot pasal baru kuar dari movie tadi.
call syazwan, bgtahu dia mak dia da call aku. suruh bgtahu dia
then seketika nya nanti MAK DIA CALL LAGIII...
aku tak angkat...
call balik, sama gak tak dpt, then dia anta mesej, "ko nak apa kirin"

cepat2 aku call balik... then bgtahu dia yg ma dia call, so dia kata aku da bgtahu da, dia da mesej mak dia...so aku pun relax je laa

malam nya pulak kul 10 lebih...
MAK DIA CALL LAGI..kali ni aku angkat konon ala ala aku tak sedar la tadi
dia tanya
betul ke ada gathering tadi?
pukul berapa habis?
mana ariff?
dia tak balik lagi..
makcik da risau...

aku pun bgthau yg memang ada gathering but masa ikut masing masing, n saya balik awal laa ngan cikgu nya

aku pun tak leh wat ape laa just kata saya akan check ngan dia balik, saya akan cube call

then kakak dia pun ade call gak
then mak dia call lagi sekali..
aku nak rehat pun susah la jugak malm tu terpaksa layan benda bodoh ni

then aku just mesej ammar bagtahu kalo ariff tak balik dlm 30minit, mak dia nak call polis, baru la aku dpt feedback yg dia org tu kat mana...kalo tak senyap

conclusion nya: bukan salah ammar, fahmi or syazwan.. aku tak salah kan diaorg, salahnya pada ariff yg konon katanya dah diberitahu mak dia , bahawa dia tu kat mana sedangkan TIDAK... hukuman dari perbuatan itu, katanya kena grounded for life..yeke ..kena kurung laaa, tak leh kuar.. setimpal ngan apa yg dia buat n sebelum sebelum nya. haih ariff ariff

itu satu masalah, second is:

ammar ada bgtahu kavi about wat we heard from mama su pasal editorial thing, the kavi sungguh marah. dia kata tu semua tak betul.n watever thing laa...hanya ammar yg tahu. aku dengar pun dari ammar. but yg aku tak boleh tahan ialah dia salahkan aku pasal aku start topik tu... WAT THE HELL!!!... kita semua ckp pasal benda tu n not me. so benda tu jadi macam kurang elok/ mcm gaduh sikit afterthat. so now is like watever lakan.

aku dengar just from one side, kalo ko rase ko betul, cerita la bahagian ko pulak. aku nak tahu jugak cerita ko kalo ko betul. so ade ko cite??

k laa...so wat is the conclusion good reunion or bad reunion...

good pasal dpt jumpa mama su n ammar , syazone, fahmi, n ariff
bad pasal ariff wat hal n kavi punya hal

so thats all.

SALAM...

No comments:

Post a Comment