Teman pena..

Sunday, May 13, 2012

My Life: Bengkel tari "Connecting Communities National Dance" ASWARA

Aku tau pasal Bengkel Seni Tari oleh JKKN Melaka lebih kurang seminggu lepas itu pun dari kawan aku Eva..
so sehari sebelum ahad tuk bengkel (makna nya hari Sabtu)
aku da konfirm ngan eva tuk gerak seawal pukul 715 pagi pasal katanya kul 8 da start.

tapi malang nya kerana keseronokan di malam minggu, aku balik lebih kurang pukul 3.30 pagi dan baru nak tido. 
Akhirnya aku terlanjur sampai kul 7.30 pagi..
nasib baik berjaga.

so..siap siap, akhirnya aku gerak dalam kul 8 ambik budak budak dan shoot ke JKKN MELAKA di Ayer Keroh

mulanya ingat aku sorang je lelaki pasal yg lain follow ialah perempuan...nasib baik jumpa Hamzi dan aizudin..ada gak peneman

Nasib baik sampai je, dia org baru set up

tapi yg menjadikan ia sangat menarik ialah, first yg aku nampak adalah
Dr Joseph Gonzales

mula aku ingat " dia ke yg ajar nanti"
then aku nampak budak budak pakai baju ASWARA

WOW, ASWARA datang sini wat apa???!!

baru lah aku tau, Bengkel Tari tersebut bawah ASWARA



Bengkel kali ni sangat sangat seronok dan menakutkan

KENAPA SERONOK??

Hari je dpt belajar traditional zapin, tarian cina , bollywood dan variasi.
selain itu, warm up dia adalah paling best dan terbaik pernah aku rase.
bollywood dia fun!!
zapin, aku belajar benda itu dengan lebih detail dan lebih faham dan memberi lagi mcm mcm idea lagi pas ni.

^_^

KENAPA MENAKUTKAN??

Ada ASWARA dah satu hal, gempak kot diaorg dan ada pulak artis budaya JKKN MELAKA
lagi lah...saya sekadar penari universiti jee..huhu
gempak gempak kot semua nya...tapi best la, dia membantu aku tgk posture aku dan gerak tari aku sendiri, memperbaiki diri ^_^




apa pun, BENGKEL NI SANGAT BEST N ROCKS

dpt tangkap gmbr ngan juri sehati berdansa lak tu...
abg abg kakak ASWARA ni semua
dah la semua ok, baik punya

Yang pasti apa yg aku belajar ialah

SENI ITU SUNGGUH LUAS
BUDAYA ITU JUGA MENUNJUKKAN KEPERIBADIAN KITA
Budaya MALAYSIA sahaja dah banyak tapi sekarang ramai org lebih gemar menerapkan dan mengambil budaya dari barat atau timur, tapi budaya kita kurang diketahui, di kenali.
nama je org melayu, tapi jika ditanya ada berapa jenis zapin, apa tarian dari setiap negeri , mesti ramai yg tidak tahukan.

Apa yg ingin dibawa oleh ASRAWA ialah untuk memperluaskan dan memperkembangkan kepada semua masyarakat sesungguhnya budaya kita itu sgt banyak dan BEST
^_^

anyway, BERBALOI gak aku gi bengkel






No comments:

Post a Comment