Teman pena..

Friday, March 16, 2012

My Life: Trip to Johor Bahru

Assalamualaikum
apa habaq semua?
alhamdulillah
kalo anda masih sihat walafiat bagus


hari ni saja nak menconteng conteng sesuatu di blog aku ni
rasa cam kosong lak da lama tak update
hehehe

Date (9 - 11 hb)
Hujung minggu lepas merupakan minggu yg sungguh busy tuk aku.
Bermula dari hari Jumaat, aku pulang ke KJ sebentar untuk program POW dan pulang dlm malam yg sama
Esoknya, Sabtu. Aku ke Lendu untuk training tarian aku sehingga Ahad
dalam masa sama aku ke JOHOR BAHRU, bersama mira, shaf, hamzi dan eva.
Satu kete je
so, eva merupakan tour guide kami semua ke sana.

Bergerak dari Melaka dari tol ayer keroh kul 6 ptg, smp Tol Johor bahru pukul 8 mlam (sabtu)
so, out tour guide tunjuk kan sikit sikit mana dia danga bay, muzium, istana, (pasal dia sekali jalan hehe)
yang pasti kami singgah sebentar di BAZAR KARAT.
mungkin tempat popular gak tuk org org Johor ni..
tak dapat nak lama sangat pasal mengejar masa. tapi sempat tgk show group eva jap
SERONOK!!

Selepas melayan tarian kumpulan eva dan kerenah makcik yg duduk berhampiran (bising pasal nak duduk dan berdiri, KECOH JE)
kami gerak ke Kampung Melayu (kawasan rumah Eva)
Eva dia nak balik rumah
Sangat best ya, kawasan rumah dia
Hanya yg pergi sahaja tahu
^_^

kemudian kami mengambil masa yg ada pergi KARAOKE
Karaoke ni la saya nak ceritaa.



apa yg anda lihat skrang ni
Karaoke normal sahaja bukan
luarannya...setakat berkongsi bersama GIANT EXTRA (gabungan antara extra dan giant, bak kata org org johor ni la)

karaoke ni kawasan LARKIN rasanyaa
pada mulanya hanya bygkan seperti MY BOX cam tu sahaja, bilik bilik biasa , normal je...dari segi luaran pun kita akan fikir mcm itukan.

so naik tingkat 2, didalamnya, first anda akan nampak ialah


ada style kampung kat dalam nya...tingkap rumah kampung 
buat apa ada kat sini
akhirnya baru kami tahu

TADAAA!!!!!


MENARIK ATAU TIDAK?


KARAOKE DIVA NI ADA DUA TINGKAT
BAWAHNYA IALAH LAPANGAN SEPERTI ANDA LIHAT SKRANG UNTUK SAPA YG NAK MENYANYI OPEN
DAN TINGKAT DUA ADA BILIK BILIK YG DILETAKKAN KAN DENGAN NAMA ARTIS ARTIS MALAYSIA
CONTOH ADA BILIK ADIBAH NOOR, ELLY MAZLIN, DAN MCM MCM LA


selain itu ada part snuker dan bar makanan pun ada

mesti korg tertanya tanya?
mesti mahalkan harga dia

bayangkan dengan environment begini
sejam hanyalah rm19.90 sahaja

WOW, BERBALOII !!!

bukan itu sahaja, anda dilayan dengan sungguh baik oleh waiter dan waitress kat sini(betul ke ejaan pelayan tu)
apa pun nama diaorg bukan la pelayan 
tapi lebih kepada nama GEMPAK sikit
PRAMUSAJI

da mcm pramugara je kan
gempak tak?


memang aku dan mira, hamzi, shaf dan eva melayan habis la karok




maaf gambar agak kurg jelas kerana waktu mlm dan teknologi yg tak seberapa hebat


jadi, apa pendapat anda
seronok dan menarik bukan. 
^_^

jadi selepas itu, kami ke tempat yg nak dituju
masa da pukul 1 lebih pagi
kami pergi nak tgk baju



kerana aku menjadi terlalu penat
aku pun tido sebentar waktu diaorg memadan madan kan baju

aku disedarkan oleh mira
masa lebih kurang pukul 4 pagi
semua dah selesai dan kami ingin pulang
perut masing masing lapar dan pergi la makan kejap
order mee goreng dptnya maggi goreng
hebat tak hebat kedai tu
janji perut berisi

mata semua da berat semestinya
aku cuba ambik nescafe ais bagai nak tahan mata tuk balik semula ke MELAKA

kenapa tak tido semalam
atas sebab training, training still on

keluar dari tol johor bahru pukul 5.45 pagi
shoot terus balik, ada stop pun kejap dekat perhentian machap tak silap
then terus aku pecut laju

co pilot dan penumpang
inilah jadinya




hahhaaa
apa pun 
7.30 pagi sudah berada di mCD AYER KEROH ye
hanya dlm masa 1 jam 45 minit
hehe

bangga kejap
lepas smp akhirnya
saya kepenatan habis

tugas seterusnya oleh HAMZI
tuk balik ke lendu dan ambik abang abby

tu sahaja nak kongsi
yg pasti nak kongsi pasal tempat karok ni
wajib korg gi try la
and one more thing
lagu lagu baru semua dia update jugak tau..

sekian
^_^







No comments:

Post a Comment