Teman pena..

Saturday, January 29, 2011

Ceritaku...

Kirin: Assalamualaikum
Blogku: Waalaikumussalam

Kirin: Apa khabar?
Blogku: Baik, lama ko menghilang. Mana ko pegi, saje ko tinggalkan aku lama lama ya...

Kirin: Owh, ala merajuk pulak. Jangan la macam tu, maafkan aku. Aku sibuk sedikit. Tak de masa untuk aku berkarya. Untuk bersama kau.
Blogku: Ye la tu.. apa yg sibuk sgt tu.

Kirin: Ok Ok aku akan terangkan ek kat ko, so jgn merajuk ek, SENYUM =)
Blogku: ....

Kirin: Ok, (terbatuk sikit), hmmm salam semua... maafkan aku , kerana lama da tak menaip dlm blog ku ini... kerana kesibukan yg terlampau...terlampau ke...? hemmm rasenya laa.. apa ek nak cite... ok aku nak cite dari awal aku sibuk ialah bile?

ok this is start dari akhir last year lagi.. kerana aku sibuk duk umah menjaga anak buah dan keje smbilan jap ngan abg aku dan tak melepasi kastam ibuku...so pada 21 disember(rasenya lah) aku pulang ke MELAKA. Seolah sebuah freedom aku kat sana. Aku leh berdikari sndiri dan fikir apa aku nak wat sendiri.

tapi aku balik pun kerana ada misi , hahaha aku alhamdulillah terpilih sebagai salah seorang pembantu Mahasiswa Minggu Destini Siswa. memang da lama aku nak jadi, tapi tak dpt, kali ni dpt pulak. so sebenar nya mencari pengalaman. nak merasa sesuatu yg baru. So PMDS tu berlaku sehingga 31 desember, New Year aku kat Melaka. Then da start da sesi akhir aku di Melaka. SEM 6 aku diploma Account.

So nak kata culture shock kat subjek part 6 ni, idak le. tapi cm terkejut la jugak, bukan apa... kali ni FAR da melibatkan semua pelajaran aku sejak part 1 lagi, so aku kena betul study kali ni, termasuk lah MAF, TAX. Assignment pun agak challenging kali ni
kena selesaikan case study, wat busineess plan for new business...bukan buat ala folio kosong je, tapi da org kata real real punya.

Aku pulak , cm mana ek nak kata, bukan jenis duduk diam, mesti nak ade keje or something yg aku nak wat. Org kata tak duduk diam la katanya. da jadi cm tabiat aku.
so selain itu jugak, aku jadi class rep tuk subjek TAX aku sekali la kot merangkap class rep DIA 6D kot...as usual, hahhaa

so apa yg menyibukkan lagi, ASSIGNMENT ofcourse. !!!
PLUS
aku da tak memegang lagi apa apa jawatan didalam kelab dan persatuan. Tapi ade beberapa event besar akan dtg, dan aku bersama 3 shbt lain, ayed, pinat dan angah as senior masih lagi menolong apa yg patut. Aku da serahkan pada Bubu, mira, Haiqal, dan ikin. Aku tahu diaorg boleh buat. Buat masa ni alhamdulillah.
Kebudayaan pun skrang bagus dan aku bntu apa yg ptut...

so bnda yg first busy ialah aritu ada Audition, so pada mulanya, tak nak buatpun, but org kata syarat kerana ramai yg nak masuk. so after that sibuk ngan persiapan lagu dan tarian untuk MALAM KEBUDAYAAN DELEGASI UNIVERSITAS PUTRA, YPTK PADANG.
Koreografer: Bubu dan Kak Ain
Penari: Kirin, Afiq, Shaf, Aman, Haiqal, Wan. Mira, mira gedik, Estira, Pinat, Ieya, Odah dan Izyan.

personally, its awesome, step bubu nice sgt, and its like satu dimensi baru dibuka kepada SENCETRA. sebabkan itu, aku tahu SENCETRA boleh pergi jauh, but diaorang tak leh lupakan benda lama.
so bnda ni melibatkan hampir 2 minggu. persiapan training every night dan beli barang semua.
Actually semua tu kenangan dan pengalaman, hahaha best kot..

semua orang suka , aku lagi la suka.

so after that ada pulak INDUCTION KEBUDAYAAN. so ade meeting then aku ditugaskan untuk menguruskan Kembara Budaya. Itupun kerana aku yg mencadang... so aku , nora dan ayed ditugaskan. masa yg tinggalkan tuk siapkan preparation ialah 2 hari. ADoii cm mana, boleh? mampu?
haaaaa alhamdulillah thanks pada nora, pn eltis dan ayed, diaorg bnyk membantu. Idea pun bernas bernas gak, oh ye thanks to Dhiya gak.

hari sebelum event tu aku agak pening la bersama ayed dan nora. kerana konfius tempat letak klu dan pembahagian tugas, but yes alhamdulillah, nak wat keje tu kena tenang org kata... so aku berjaya jugak.
And the next day, event tu berjalan lancar. very good. walaupun tak ramai but awesome, aku sgt berterimakasih ngan budak budak yg dtg, thats show komited diaorg. yg membantu jugak, thank u so much.

the last is aku wakil under kebudayaan ke AKPC di shah alam, rabu lepas.

so kerana busy benar, assignment terkapai2 la jugak, kelas pun ade yg aku tak pat dtg, dan dlm kelas pun aku leh ngantuk, adoii

hmmm apa nak tambah ek
awal awal sem ari tu, aku ade down. down giler, kerana terlalu bnyk masalah. but aku dah tak nak fikir da. kerana insyaallah bnda tu boleh jadi baik. aku harap begitu.
aku jauhkan diri aku dari penyesalan, aku tak nak menyesal atas apa yg aku buat, apa aku lakukan.
kerana bnda tu da lama aku buat, tapi dlm masa sama, aku masih lagi mencari keadaan diri aku sendiri.
alhamdulilllah, aku harap kekal hubungan aku dan dia. aku mungkin dan aku rasa aku tahu, aku ni bukan sapa sapa, but aku harapkan aku part of life dia gak, kerana bagi aku, dia part of me. aku sayang dia.
thanks kat dia kerana skrang ni aku berubah menjadi baik. aku harap berkekalan.

benda lepas bukan untuk di ungkit tapi untuk dikenang, bnda yg baru untuk kita enjoy dan perbaiki. insyaallah.

so Blogku, cm mana, boleh maafkan aku...so aku da cerita kenapa aku busy...

BlogKU: Ok, aku terima dan aku faham kau, kerana minat kau, kau kejar dia, kerana kau inginkan sesuatu jgn lah dikaco, dan ko kena ingat bukan semua bnda boleh ikut apa yg ko nak, ade masa nya kena ikut keadaan jugak.


salam semua
Sewaktu Malam Kebudayaan Universitas Puta YPTK PADANG
Aku dan MIRA =)

Saat saat tarian, layaan....

Ni sewaktu di AKPC Shah Alam, Rombongan MELAKA
MELAKA DAN INDONESIA TOGETHER.. YES!!

MCM PENDEKAR TAK< HAHAHA
Waktu training, lepas training, mkn ramai ramai..

WAKTU PMDS, AKU BIRO MAKANAN, ahaahha

Aku dan ADi =)
SHAF, IZYAN DAN AKU

SHAF DAN AKU, aku suka gmbr ni... =) =))

No comments:

Post a Comment