Teman pena..

Monday, January 24, 2011

25 januari 2011 - 2.52 am

Diatas dunia mcm mcm ada
yg baik mahupun yg buruk
ia terletak pada kita
menentukan yg baik itu dimana
dan yg jahat tu dimana.

sekarang bukan masa untuk aku kesal
bukan masa untuk mengungkit
bukan masa untuk mengenang

yang lepas tetap akan lepas
benda tu tak boleh nak patah balik
apa sekali pun 
keputusan
itu lah muktamad

atas dunia sementara ni
jadi baik pun susah
jadi jahat pun susah
lakukan lah sesuatu dgn niat yg baik
fikir dulu

tak semua benda boleh ikut apa yg kita hendak
dan tak semua benda boleh kita tunaikan
itulah datang nya tolak ansur
memahami antara satu sama lain

saya salah
awak salah
ego manusia ni memang besar
tak tipu...
saya pun ada
tapi rasional la sikit
waras
berfikir
muhasabah diri agar dpt berfikir lebih matang lagi

kau cakap tak serupa bikin
ya, aku tahu aku sape
warkah ini sebagai pesanan
pada diri sndiri dan semua

alhamdulillah
kau temukan aku dengan dia
kau bawakan aku kepada mu juga
sekarang aku sedang menjaga diri ku kearah mu juga
alhamdulillah dan terima kasih kepada kau

jgn percaya apa aku cakap
kerana aku ni bukan sape sape
tapi sekurang nya
cara aku 
waras dan masih lagi berfikiran manusia

syukur 
alhamdulillah
atas nikmat mu
rezekimu
hidayat mu
sihat tubuh badan dan mental
rahmat mu
dan segala yg kau berikan pada ku
amin

=)

No comments:

Post a Comment