Teman pena..

Wednesday, October 27, 2010

SAGIL, Gunung Ledang - Overnite(part1)

Salam
PERPADUAN
Salam
SATU MALAYSIA
Salam
PERTEMUAN

hahhaa
mukadimah je semua tu...
yg pasti salam satu malaysia tak lepas dan tak lari, haihhh

di hari yg bahagia dan indah semasa aku didalam library, yg sepatut nya sedang belajar ini ..
dan kerana aku bosan jap
so
aku nak update satu entry dulu

erghhmmmm( betulkan suara)

ok

akhirnya latihan SENCETRA telah pun tamat hari tu...
alhamdulillah
bagi aku keadaan semua berjalan lancar
konflik dlmn itu biasa tak leh nak lari laa
everytime akan ade

so selepas habis tamat
segala event kebudayaan dan SENCETRA itu sendiri
maka kami telah kepenatan dan juga kebosanan
dan juga memandangkan kami perlu melakukan 
sesuatu tuk happy happy kan diri..

semasa lepak selepas habis event solat hajat
aku lepak bersama SHAF, my junior sencetra sorang ni..
tak sangka borak borak kosong itu menjadi kenyataan

cadangan nya hanyalah 
Overnite biasa shaja di MELAKA
so begitulah pada mulanya

siang berganti malam, 
malam berganti siang,
hari berganti hari
masa makin dekat

shaf telah diarahkan menjadi ketua projek bagi event kali ni, wah
hahaha
manakala penolong nya ialah izian, eh salah ADI...
hehhee

so bila masa makin dekat
check check ngan shaf
biase la masalah tu akan ade
dari segi plan
masa
budget
org nya
kenderaan
semua la

so pada awalnya
yes tak dpt dinafikan
ade masalah
masalah di mana
hmmm
tak payah la aku citekan
haha
nak enjoy je kat entry kali ni
hahaha
hmm
so dari masa ke semasa smp la dpt satu 
IDEA!!!
ambik ko
Ade org teringin nak mandi AIR TERJUN

maka tercari cari la
ter research research la
dan terfikir fikir la
cm mana nak 
menjadikan 
event ni
dan juga impian budak sorang ni
haihhh

alhamdulillah
walaupun ade maslaah dlm 2/3 hari sebelum gerak tu
tapi dpt diatasi jugak

so maka akhirnya JADI!!!!
rombongan makcik kiah ni seramai 9 org...maka dua kete la.
hahaha
drivernya kirin n Bai
Co Pilot: Ayed( Copilot tido je) dan Odah
dan penumpang nya ialah Shaf, Izyan, Adi, Mira dan Ieya

(hmm cukupkan 9 org..kire balik)

yeah cukup..hahhaa

so smbung lagi
hmmm gerak kul 10, tapi beli brg tuk picnic kat sane
haha
dibahagikan kepada dua kumpulan
kumpulan A: masak nugget dan hotdog n buat sandwich
kumpulan B: buat mii hunn maa..

tapi gerak ke destinasi sebenar ialah pukul 12.30 tgh hari
ptt kul 12 dlm anggaran tapi tak pe
masa yg diperuntukkan cukup kerana smp sana kul 2 ptg...ahamdulillah

ni la part yg best sekali
hahaha
lawak pun ade
kerana semua first time nak mandi air terjun
n first time sampai ke SAGIL, GUNUNG LEDANG
haha
maka 
masing masing mesti lah nak belah air terjun nya kan
maka
mendaki la kami naik keatas
naik
naik
stop, check tempat
hmmm tak okay
naik lagi naik lagi
stop, check tempat
TAK OKAY
naik lagi..
hahaha

ye la mana taknya
matlamat mandi air terjun
dan peginya pula hari ahad
ramai org pulak tu
konfem cari tempat yg best..
hahaha

maka makin naik kami ke atas
nak smpai puncak da
tapi sayang kat puncak tu lagi penuh
haihh,
bukan saya kata
bai, adi dan ieya kata

pada masa yg sama
AYED da PENAT GILE
hmmm
maafkan saya abg ayed... kerana saya telah bawak awak tinggi ke atas... bukan apa
kalo da sampai tu baiklah rase puas dia tu lebih sikit
biar susah sikit takpe
asalkan kepuasan tu ade
maafkan saya ayed kerana kalo saya memaksa awak
huhu

so, smbg balik
setelah atas pun penuh, maka aku tgk belah tgh cm baik nya tempat je
so dgn kebijaksanaan budak budak ni, mereka berjaya dpt kan tempat yg sgt strategik...
TAAADAAAAAA....



cantikkan..sampai nak upload pun nya susah, haihhh
lama gile tunggu

hmmm so tak nak cite panjang apa jadi kat sini
so check it out this pic...












SERONOKKAN
baru tgk gamba je..
hahaha
ok
tunggu la smbungannya nnt
part 2 nnti..

No comments:

Post a Comment