Teman pena..

Wednesday, September 15, 2010

kalo la aku boleh jadi burung dan terbang sepuas hati yg boleh

kalau aku seorang pelukis, aku ingin menghasil kan sebuah seni yg paling indah untuk memuaskan hati ini...
kalau aku seorang pereka, ingin aku reka sebuah hasil yg membuat aku rasa sungguh kagum...
kalau aku seorang pengarah, ingin aku hasilkan sebuah drama yg dpt org kenali dlm diri ku sendiri...
kalau aku seorang pembuat lirik, ingin aku hasilkan sebuah lirik dimana aku ekspreskan diri ku...

sesungguhnya diri kita lain setiap masa...ada masa nya kita lah pelakon terbaik, ada masa nya kita pelakon terburuk, ade masa nya kita lah pelakon pembantu terbaik, dan ade masa nya kita adalah diri kita.

ada masa kita ingin jadi seperti mereka, ade masa nya kita bercita cita seperti mereka, ade masanya kita berangan seperti mereka, dan ade masa nya kita tak sedar bahawasanya selama ini kita itu ialah kita sendiri..

ade masa kita ialah wajah no.1, wajah no.2, wajah no.3. depan org ni kita mcm ni, dpean org cm ni kita mcm tu, belakang dia pulak kita macam macam da. bnykkan wajah kita..???

aku tak nak seperti di Indonesia, rusuhan. Aku tak nak seperti di Palestin.. perang. Aku tak nak seperti di Thailand, Pemberontakan.

kerana...
aku benci keganasan, pergaduhan..
benda tu bukan bawa kepada penyelesaian ..

Seluas mana bumi ini... rase nya kecik sbnrnya..
kalo la aku boleh jadi burung dan terbang sepuas hati yg boleh...???

Tapi.... bile..

No comments:

Post a Comment