Teman pena..

Friday, August 20, 2010

hati dan otakk

hati merupakan antara organ terpenting dlm badan kita. hati terletaknya perasaan.
otak merupakan organ paling banyak berfungsi, disitu letaknya kita berfikir.

dan anggota lain pun penting jugak... bukan tak penting..
tapi hati dan akal ini la ingain aku kaitkan dalam seharian kita.

hati dan otak ni kita akan slalu mengguna...
otak gune tuk berfikir...apa nak wat lepas ni, apa nak makan, apa nak ni, nak tu..semua laa..setiap langkah memerlukan kita berfikir... beli makanan, akan fikir ade duit tak.. bukan gitu..

bila da berfikir , kita akan tanya hati pulak...nak buat tu ke tak..kalo elok , elok laa.. kalo tak elok ..tak elok la jadi nyaa...

so benda non stop kita akan wat selain waktu kita tido...

begitu la aku dan mungkin korang sekali...
berfikir..lecturer aku kata CRITICAL THINKING...

tapi..

aku tak leh la wat sorang sorang...
aku perlukan gak korang nya support..
aku takut terkapai kapai kang...
mana opinion korang...

atau..
adakah aku masih lun kenal apa itu kepimpinan...
aku tak hebat mana lagi kot...
arahan aku teruk sgt ke..
kejam ke..
kejam ke..
teruk kee..
aku rase aku da cube sebaik baik manusia da!!

ini permainan perasaan ke...????

1 comment:

  1. SALAM,
    SEKARANG RAMAI YANG ADA OTAK, ADA DIPLOMA, ADA IJAZAH, ADA MASTER, TAPI X ADA AKAL, SEBAB TU RAMAI TERLIBAT DENGAN KES-KES JENAYAH, BUANG BAYI, DADAH, ROGOL, DAN MCAM2 LAGI

    HATI NIE SUSAH SIKIT LA NAK CAKAP,
    KADAN2 SEDIH, KADANG2 GEMBIRA, KADANG2 KECEWA,
    TAPI NIE ADALAH REMPAH RATUS KEHIDUPAN, X ADA SEMUA NIE, X SEDAP LA MASAKAN KAN..............

    BELLAMY

    ReplyDelete