Teman pena..

Wednesday, February 10, 2010

kepala mereng, audit layan... ehhehe

Sekarang ni kalo di UiTM aku ni, adalah musim audit. Musim penilaian. Semua benda nak dinilai. Lecturer la, pencapaian pelajar la, pelajaran la. Semua nya nak dinilai. Tapi benda ni dah macam berleluasa la pulak. Bukan sahaja program atau pencapaian yang dinilai sekarang , tapi benda yg da kita biasa selalu pun nak di nilai. Ada jugak samapai kawan sendiri di nilai nya.

Haih, aku pun tak tahu apa nak jadi da. Nak kata gila tak kot. Nak kata h1n1 pun bukan. Kalo dulu benda tu kira biasa, sekarang benda yg biasa tu pun nak di nilai gak. Ada je salah nya. Susah la cam ni. Apa kita buat, kita cakap, kia suara pun kena bising.

Kalo nak nilai bab pencapaian ke pembelajaran ke, aku no hal sebenarnya. Tapi yg menjadi tanda tanya, apabila anda menilai benda yg mempunyai hati. Asal tak nilai awal awal dulu, dan sekrang pulak BARU nak di nilai. Kan elok awal awal dulu. Boleh la diperbetulkan ker or wat la kan. But now, semua benda yg kita buat, kita suarakan, semua salah dan tak tentu pasal menegur tanpa pikir hati org lain.

Kita tegur kena berlapik, dan orang yg kena tegur kenalah terima mana yg baik tuk kita dan buat bodoh la mana yg buruk tuk kita. Memang tak salah nak tegur straight forward ni,. But kalo ko rasa ko da cukup bagus , aku no hal. Kalo ko sejarawan ke, yg terhormat dalam bab bab nilai nilai murni, personaliti, dan da memang terbaik gile la. So aku terima lagi. Memang aku respect.

Geram ada, marah ada bila tengok orang yg cam tu. Kesian kawan aku kena cam tu. Cerita dia betul betul dapat aku rase la. Seperti pernah jugak aku mengalami nya.

Adakah sekrang ni musim audit diseluruh UiTM sampai Melaka pun berjangkit

Hmmmmm.......

No comments:

Post a Comment